کد خبر: ۳۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سه شبکه جاسوسی در مدت ۵۸ روز در این استان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.
قلم‌نیوز:مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی در پنجمین نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: امنیت مردم خط قرمز سربازان گمنام امام زمان (عج) است که در همین راستا و طی رصد شبانه روزی صورت گرفته در ۵۸ روز گذشته اعضای سه شبکه جاسوسی که برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و نا امن کردن ایران وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شدند.

او ادامه داد: همچنین سه تیم تروریستی داعش و سَلَفی نیز که برای خرابکاری وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیرشناسایی و منهدم شدند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی در ادامه به دیگر اقدامات مهم سربازان گمنام امام زمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ‏فرار مالیاتی ۴۹ شرکت به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تنها یکی از ‏اقداماتی است که ‏در در ۵۸ روز گذشته انجام شده است. ‎

این مقام امنیتی، از کشف ۳۵۰ هزار قطعه جوجه یک روزه به هنگام خروج از مرز و ‏نیز ‏کشف انبار دارو‌های کمیاب در یکی از شهر‌های مرزی خبر داد و اظهار داشت: این اقدام ‏در ‏چند روزاخیر با تلاش سربازان گمنام اتفاق افتاده و کشفیات آن به منظور بازگشت به ‏چرخه ‏اقتصاد و درمان کشور به مراجع مربوطه ارائه شده است‎.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی، همچنین از انهدام ۳ تیم تروریستی در همین مدت پرده ‏برداشت و عنوان کرد: این تیم‌های تروریستی از کشور‌های دور و نزدیک به منظور انجام ‏اقدامات خرابکارانه وارد کشور شده بودند که با هشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در ‏اداره کل اطلاعات استان منهدم شدند‎.

او به جلوگیری از یک هزار میلیارد تومان تخلف در زمینه اجرای تعهد ارزی اشاره کرد ‏وگفت: در مدت کمتر از دو ماه گذشته اقدامات چشمگیری در حوزه اقتصادی داشته ایم که از ‏آن جمله می‌توان به کشف ۱۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن روغن خوراکی، ۱۰۰ تن ‏حبوبات، ‏۱۰۰تن آرد ‏ و ۴۲ هزار لیتر روغن موتور اشاره کرد که پس از کشف به چرخه ‏اقتصاد کشور بازگشت داده شده اند‎. ‎

این مقام امنیتی، به کشف و ضبط سوخت و ارز قاچاق نیز اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی ‏سوخت قاچاق کشف شده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و ارزش ارز کشف شده نیز بیش از ‏‏۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و در این زمینه ضربات بزرگی به تیم‌های قاچاق خورده است‎.

او همچنین از انهدام بزرگترین باند قاچاق تلفن همراه در خوی خبر داد و تصریح کرد: این تیم ‏با روشی حرفه‌ای گوشی‌های وارد شده را ریجستری کرده و وارد بازار می‌کردند که در ‏نتیجه انهدام این تیم بیش از ۳۶ هزار گوشی تلفن همراه قاچاق کشف و ضبط شد‎.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی اظهار داشت: در ادامه مبارزه با اراذل و اوباش در ‏استان ‏‏۲۸ نفر از اوباش توسط سربازان جان بر کف گمنام امام زمان بازداشت شده اند و ‏همچنین در ‏این زمینه ۲ نفر از اوباش در ارومیه و ۲ نفر در خوی به دلیل عدم تسلیم در ‏مقابل حکم ‏قانون و در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) کشته شدند‎.

او تاکید کرد: مبارزه با ارازل و اوباش در سطح استان و شهرستان‌ها توسط سربازان گمنام ‏امام ‏زمان (عج) همچنان ادامه دارد‎.

کشف بیش از ۳۸ تن مواد پیش‌ساز مخدر، توقیف انبار احتکار داروی خارجی کمیاب، ‏کشف ‏یک هزار هکتار زمین خواری و کشف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح از دیگر اقداماتی بود ‏که بالاترین مقام امنیتی آذربایجان ‏غربی در این نشست به آن‌ها اشاره کرد و از ضربات ‏مهلک و سنگین سربازان گمنام امام زمان به تیم‌ها قاچاق در ‏استان خبر داد‎.

او خاطرنشان کرد: دستگیری راه علاج و هنر نیست بلکه آخرین چاره است و در دستگیری‌ها ‏آبروی شخص و خانواده‌ها اهمیت فراوانی دارد و باید در نظر گرفته شود، ولی راه مبارزه با ‏فساد همچنان ادامه دارد‎.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: