کد خبر: ۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
حسينعلي اميري:
قائم مقام وزیر کشور گفت: شرایط به شکلی باشد که همه گروه ها و تشکل ها برای خود در انتخابات نامزدی داشته باشند که مردم به آن ها رای دهند تا مشارکت حداکثری مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.
 قائم مقام وزیر کشور حضور نامزدهای انتخاباتی گروه ها و تشکل های مختلف را عامل افزایش مشارکت دانست و گفت: هنوز زمان بررسی صلاحیت ها تمام نشده و به شورای نگهبان امیدوارم.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در گفت و گو با ایرنا افزود: شورای نگهبان تا جمعه وقت دارند و باید صبر بکنیم و ببینیم در مدت باقی مانده به کجا ختم می شود.

وی همچنین درباره رایزنی دولت نسبت به تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: بعنوان یک دانش آموخته حقوق از لفظ لابی استفاده نمی کنم. با توجه به تاثیراتی که رد و یا تایید صلاحیت ها بر بحث های اجتماعی، امنیتی و شرایط کشور می گذارد ما به شورای نگهبان مشورت می دهیم و نظر ما به شورا مشورتی و نه مستشاری است.

امیری با تاکید بر این که باید صبر بکنیم و منتظر اقدامات شورای نگهبان باشیم، ادامه داد: آنچه مهم است اینکه در شرایط فعلی کشور با توجه به نا امنی هایی که در اطراف کشور وجود دارد به وحدت و انسجام ملی نیاز داریم و هیچگاه نباید به نحوی عمل کرد که این ها مخدوش شود.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر مشارکت حداکثری تاکید دارند و این مشارکت ابزار و لوازمی دارد، بخشی از این لوازم به عهده علما، مراجع تقلید، رسانه ها، احزاب سیاسی و دستگاه مجری و ناظر است.

امیری اظهار امیدواری کرد که شرایط به شکلی باشد که همه گروه ها و تشکل ها برای خود در انتخابات نامزدی داشته باشند که مردم به آن ها رای دهند تا مشارکت حداکثری مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: