کد خبر: ۳۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
محسن هاشمی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: برنامه‌ای را که برای حضور در این عرصه آماده کرده‌ایم در معرض داوری و نقد کارشناسان و خبرگان قرار خواهیم داد.
قلم‌نیوز:بیانیه محسن هاشمی‌رفسنجانی به شرح زیر است:

ابتدا عید سعید فطر را تبریک می‌گویم و یاد قربانیان مظلوم فجایع ظالمانه در فلسطین اشغالی و  افغانستان  را گرامی می‌دارم.  

جامعه ایران در وضعیت دشواری قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، معیشت و زندگی بخش قابل توجهی از مردم را مختل کرده است، در حالی که از نظر منابع خدادادی، سرمایه‌های انسانی و موقعیت جغرافیایی، ایران ظرفیتی کم‌نظیر در منطقه و حتی جهان برای پیشرفت و توسعه دارد.  

ملت ایران در سه سال اخیر، جنگ سخت اقتصادی را تجربه کردند که خوشبختانه با وجود همه فشارها و رنج‌هایی که مردم متحمل شدند، امید به پایان جنگ ایجاد شده و کسانی که می‌خواستند ایران را به زانو درآورند و منزوی کنند، خود معترف به شکست فشار حداکثری شدند.  

اگر بخواهیم شرایط امروز را با مقطعی خاص از انقلاب مقایسه کنیم شبیه پایان جنگ تحمیلی هستیم، البته از نظر زیرساخت‌ها، ظرفیت تولید و دانش و تکنولوژی به مراتب وضعیت بهتری داریم اما به لحاظ سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و امید اجتماعی با آسیب مواجه شده‌ایم، با این حال می‌توانیم همان‌گونه که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با دولت کار و سازندگی، خرابی‌های جنگ و عقب‌ماندگی و محرومیت‌ها را تا حد زیادی بازسازی کرد، در این مقطع نیز با اراده‌ای ملی و همتی عمومی، آسیب‌های وارد شده به معیشت مردم و اعتماد عمومی را جبران کنیم.  

البته من همان‌گونه که قبلا بارها قبلا گفته بودم، شخصا بنای ورود در این عرصه را نداشتم اما بنا بر مشورت‌ها و خرد جمعی، تصمیم گرفتم برای انتخابات ثبت‌نام کنم.  

برنامه‌ای که برای حضور در این عرصه آماده کرده‌ایم را در معرض داوری و نقد کارشناسان و خبرگان قرار خواهیم داد.  

این برنامه با عنوان «دولت رفاه و عدالت»، ترمیم سریع معیشت مختل شده مردم را در کوتاه مدت، به همراه آغاز روند متوقف شده رشد اقتصادی و توسعه کشور در میان مدت هدف قرار داده است، در عین آنکه ایجاد رقابت، شفافیت و رانت‌زدایی و مبارزه با تبعیض در سیستم مدیریتی دنبال می‌کند.  

در برنامه دولت رفاه و عدالت، با روش مساله‌محوری، توسعه‌ای متعادل، متوازن، جامعه محور و پایدار دنبال می‌شود که در صورت وجود اراده عمومی جامعه، می‌تواند در جایگاه درونی و بین‌المللی ایران، ارتقای چشمگیری ایجاد کند.  

اعتقاد دارم با توجه به شرایط امروز ایران و سختی و فشاری که در زندگی به مردم وارد می‌شود، رویکرد جناح‌های سیاسی و کاندیداها در این دوره، باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضای گفت‌وگوی کارشناسی توأم با احترام به یکدیگر باشد و با خودداری از برخوردهای حذفی، به هم‌افزایی بپردازند و در نهایت به انتخاب مردم و اراده عمومی در صندوق‌های رای احترام بگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: