کد خبر: ۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینترنت اشیا برای اپل آن‌قدر مهم است که تصمیم دارد در نسخه‌ی iOS 10 یک برنامه‌ی جامع و اختصاصی برای پلت‌فرم خانه‌ی هوشمند خود یعنی HomeKit ارایه دهد. این اپلیکیشن قرار است عملکرد پلت‌فرم را مدیریت کند.


اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,اپل

تا امروز دستگاه‌های زیادی با پلت‌فرم اینترنت اشیای اپل سازگار شده‌اند اما از آن‌جا که سیستمی برای مدیریت این دستگاه‌ها و البته اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، کاربران مجبور بوده‌اند برای هریک از عملکردهای این پلت‌فرم مثل نورپردازی، امنیت یا رسیدگی به لوازم خانه‌ی هوشمند، از اپلیکشن‌های مجزا استفاده کنند. این موضوع به‌نوعی باعث بی‌نظمی در این پلت‌فرم شده بود. حالا اپل می‌خواهد در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS اپلیکیشنی را برای مدیریت این پلت‌فرم در نظر بگیرد.

این اپلیکیشن حکم یک مرکز مدیریت برای همه‌ی وسایلی را دارد که در خانه‌ی شما با هوم‌کیت سازگار شده‌اند. 

به گزارش MacRumors این موضوع از یادداشتی که توسط یکی از کارمندان اپل در آمازون منتشر شده، برداشت شده است. البته در این یادداشت به جزییات خاصی اشاره نشده و بر اساس آن تنها می‌دانیم که در نسخه‌ی جدید iOS قرار است یک اپلیکیشن «مستقل» برای هوم‌کیت ارایه شود. این اپلیکیشن حکم یک مرکز مدیریت برای همه‌ی وسایلی را دارد که در خانه‌ی شما با هوم‌کیت سازگار شده‌اند.

با این وجود نمی‌توانیم از این‌که اپلیکیشن هوم‌کیت به همین‌صورت ارایه شود، مطمئن باشیم و باید احتمال‌هایی مثل به‌ تاخیر افتادن یا لغو شدن برنامه را در نظر بگیریم. اما اپل اخیرا به دنبال ثبت علامت تجاری اپلیکیشن هوم‌کیت است که نشان می‌دهد موضوع برای اپل جدی تلقی می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید گوگل هم پلت‌فرمی به نام Brillio برای اینترنت اشیا دارد و در این زمینه به‌تازگی از مودم OnHub رونمایی کرده است. به‌این‌ترتیب احتمالا اپل با به‌روزرسانی اپلیکیشن هوم‌کیت برای رقابت جدی‌تر با گوگل و سایر رقبا آماده می‌شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: