کد خبر: ۳۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جزئیات معاملات بورس امروز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
روند صعودی روز گذشته همچنان در بورس ادامه دارد. دست کم در ابتدای معاملات امروز شاهد رنگ سبز برای نماد‌های شاخص‌ساز هستیم. این بار تعداد بیشتری از نماد‌های بازار سرمایه با روند صعودی همراهی می‌کنند.
قلم‌نیوز: اتفاقی که باعث شده بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاهد افزایش هفت هزار و ۴۵۷ واحدی شاخص کل بورس باشیم. عمده رشد این شاخص بر دوش نماد‌های فملی، فارس، فولاد، شپنا، شستا، شبندر و شتران بوده که انگار موتورشان به تازگی روشن شده است.

در ۳۰ دقیقه ابتدای معاملات شاخص کل ۶۴ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۱۱ صدم درصد رشد کردند که نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های بزرگ بهتر است.

یک سوم نمادها با روند صعودی شاخص همراه شدند

در ساعات ابتدایی معاملات امروز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، حدود یک سوم از نماد‌های بورسی رنگ سبز به خود گرفته‌اند. تا اینجای کار تقریبا ۲۲۶ نماد دست کم یک معامله داشته‌اند که از این تعداد شاهد افزایش قیمت سهام در ۷۸ نماد هستیم و ۱۴۸ نماد همچنین به روند نزولی ادامه می‌دهند. در بازار فرابورس هم از بین ۱۳۹ نماد معامله شده ۸۷ نماد قرمزپوش هستند و ۳۲ نماد با رنگ سبز به تابلو بورس آمده‌اند.

رنگ سبز در ابتدای معاملات امروز کل نقشه بازار بورس را در بر گرفته است. با تغییر روند گروه فرآورده‌های نفتی، تعداد نماد‌های بیشتری در مسیر صعودی قدم برداشته‌اند. بیشترین آمار معاملات به صندوق‌های ETF اختصاص دارد که در آن پالایش ۴.۷ درصد و دارا یکم ۱.۴ درصد رشد کرده و دیگر صندوق‌های سهامی عموما در حدود دو درصد افزایش قیمت دارند.

در گروه فلزات اساسی شاهد ادامه‌دار بودن موج تقاضا برای نماد‌های فملی، ذوب، فولاد و فاسمین هستیم. دیگر نماد‌ها مثل فخوز، کاوه و فباهنر هم با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. در بین فرآورده‌های نفتی برای هر چهار نماد اصلی پالایشی یعنی شپنا، شبندر، شتران و شبریز صف خرید تشکیل شده است.

این نماد‌ها تا دو روز پیش صف فروش سنگینی داشتند. خودرویی‌ها روند نزولی را کنار گذاشته، اما هنوز لباس سبز به تن نکرده‌اند. امروز خساپا و خودرو در حد دو درصد رشد کرده و نماد‌های کوچک همچنان قرمزپوش هستند. سرمایه‌گذاری‌ها اغلب به مسیر صعودی پا گذاشته‌اند و شاهد افزایش قیمت سهام واعتبار، وساپا، وخارزم و ... هستیم.

در گروه محصولات شیمایی قیمت سهام شگویا، فارس، نوری، شیران و شغدیر بیش از پنج درصد رشد کرده و اغلب گروه با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده‌اند. در بین دارویی‌ها برکت تنها نماد سبزرنگ است.

بانکی‌ها که زمانی در خط مقدم مسیر صعودی قرار داشتند امروز توان چندانی ندارند و عموما نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‎‌شوند. شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، استخراج کانه‌های فلزی، عرضه برق و گاز، تولید محصولات رایانه‌ای و پیمانکاری صنعتی از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.

منبع: فرارو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: