کد خبر: ۳۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر دلار امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ درصرافی‌های بانکی ۲۰هزار و ۹۴۷ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۷۸۴ تومان کاهش قیمت داشت و به کانال ۲۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد.
قلم‌نیوز:قیمت خرید و فروش دلار در صرافی ملی امروز به ترتیب ۲۰ هزار و ۵۳۲ تومان و ۲۰ هزار و ۹۴۷ تومان اعلام شد. این سومین نرخی است که امروز صرافی ملی برای قیمت دلار اعلام کرده است که بر اساس آن نرخ دلار به کانال ۲۰ هزار تومانی ریزش کرد.

امروز و در ابتدای روز، هر دلار در صرافی‌های بانکی ۲۱ هزار و ۴۰۸ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۳۲۳ تومان کاهش قیمت داشت. اما همانند روزهای گذشته صرافی ملی، نرخ دومی را بر اساس اعلام سایت سنا بانک مرکزی اعلام کرد و مجددا قیمت هر دلار را به ۲۱ هزار و ۱۵۶ تومان کاهش داد تا قیمت  دلار امروز نسبت به روز کاری گذشته ۵۷۵ تومان کاهش یابد و به کانال ۲۰ هزار تومانی نیز نزدیک شود.

امروز قیمت خرید و فروش دلار در صرافی ملی در ساعت حدود  ۱۳  به ترتیب ۲۰هزار و ۷۳۷ تومان و ۲۱هزار و ۱۵۶ تومان اعلام شد.

اما در حدود ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه صرافی ملی نرخ سومی را بر اساس اعلام سایت سنا بانک مرکزی، برای دلار اعلام کرد که بر اساس آن نرخ دلار به کانال ۲۰ هزار تومانی ریزش کرد و قیمت خرید و فروش آن به ترتیب ۲۰ هزار و ۵۳۲ تومان و ۲۰ هزار و ۹۴۷ تومان اعلام شد.

نوسانات قیمت یورو

همچنین، در ابتدای امروز قیمت خرید یورو نیز ۲۵هزار و ۳۴۳ تومان و قیمت فروش آن ۲۵هزار و ۸۵۵ تومان بود اما در اعلام دوم نرخ  از سوی صرافی ملی، نرخ خرید و فروش یورو نیز کاهش یافت و به ترتیب ۲۴ هزار و ۹۹۶ تومان و ۲۵ هزار و ۵۰۱ تومان اعلام شد.

در اعلام سوم نرخ از سوی صرافی ملی نیز نرخ خرید و فروش یورو به ترتیب ۲۴ هزار و ۷۹۹ و ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد.

نرخ دلار و یورو در بازار متشکل

اما آخرین نرخ دلار تا لحظه تنظیم این گزارش در بازار متشکل ارز نیز بر اساس این تغییرات ۲۰ هزار و ۷۴۰ تومان بود. هر یورو نیز با قیمت ۲۵ هزار و ۷۷ تومان در این بازار معامله شد.

در بازار آزاد نیز امروز در حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هر دلار به ترتیب با قیمت‌های ۲۱ هزار و ۴۰۰ و ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان خرید و فروش می شد.  قیمت خرید و فروش یورو نیز در این بازار به ترتیب ۲۵ هزار و ۵۰۰ و ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است که انتظار می رود بر اساس اعلام نرخ های جدید کاهش یابد.

دیروز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره روند کاهشی نرخ ارز گفت: احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

همتی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روزها در برخی اظهارات تلاش می‌شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. در حالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

وی درمورد سیاست بانک مرکزی درخصوص مدیریت بازار ارز تاکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و به صورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر برعرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد  کرد..

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: