کد خبر: ۳۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
جزئیات معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
شاخص بورس امروز هم روند نزولی دارد. قابل پیش‌بینی بود که با سقوط قیمت دلار در بازار آزاد ارز، بورس هم نتواند به روند صعودی برگردد و در همان مسیر گذشته حرکت کند.
قلم‌نیوز:امروز هم شاخص کل با گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات حدود شش هزار و ۵۰۰ واحد کاهش پیدا کرد و به محدوده یک میلیون و ۱۷۴ هزرا واحد رسید. تا اینجار ارزش معاملات به قدری ناچیز است که شاخص هم‌وزن تنها پنج صدم درصد کاهش پیدا کرده،   اما شاخص کل ۵۵ صدم درصد عقب‌نشینی دارد.

فولاد، فملی، شستا، فارس، کگل و فخوز امروز مقصر‌های اصلی ریزش شاخص کل تا اینجای کار هستند. تنها گروهی که می‌توان در بازار امروز به آن امیدوار بود، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری است که الته شرایط در این گروه هم چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

سایه نحس ریزش دلار بر سر بازار سرمایه

در ساعات ابتدایی معاملات امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه از بین ۲۲۱ نماد معامله شده در بورس شاهد کاهش قیمت سهام در ۲۰۳ نماد هستیم و تنها ۱۸ نماد با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده‌اند. همچنین در بازار فرابورس ۹۴ نماد نزولی هستند و ۱۷ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند. همچنین هنوز تعداد زیادی از نماد‌های بازار سرمایه، شاهد انجام معامله‌ای نبوده‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF هرچند پشتشان به بازارگردان گرم است و کاهش چندانی در قیمت واحدهایشان اتفاق نیافتاده، اما آنها هم امروز لباس قرمز به تن کرده‌اند. چراکه نوسانات آنها نمی‌تواند بی‌تفاوت نسبت به نواسانات قیمت سهام باشد.

به خصوص در روزی که فلزات اساسی همگی با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کنند و سه درصد ارزش سهام خود را از  دست داده‌اند. این نمادهای دلاری بیشترین تاثیر را از تغییرات قیمت ارز می‌پذیرند.

بانک‌ها به عنوان سهام ریالی بازار شرایط نسبتا بهتری دارند. وبملت، وپاسار و ونوین از جمله نمادهای سبز بانکی هستند و دیگران هم با کاهش نسبی قیمت روبرو شده و خبری از تشکیل صف فروش نیست.

محصولات شیمیایی تماما قرمزپوش هستند و در بینشان تنها چند نماد مثل شگویا و شکف روند صعودی در پیش گرفته‌اند. در بازار قرمزرنگ امروز چند نماد وپخش، ساراب، وساخت، واعتبار، دماوند و قیستو از معدود نمادهایی هستند که با افزایش قیمت سهام مواجه شده‌اند. به طور کلی امروز گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، نیروگاه‌ها، بیمه‌ها، خودرویی‌ها، مخابرات و فرآورده‌های نفتی بدترین شرایط را در بازار امروز تجربه می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: