کد خبر: ۳۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
براساس طبقه‌بندی جدید وزارت خارجه آمریکا، از پاییز امسال، ورود دانشجویان و برخی مشاغل از کشورهایی چون ایران به آمریکا بلامانع اعلام خواهد بود. پیش از این به دلیل همه‌گیری کرونا، ورود برخی از مسافران به آمریکا ممنوع شده بود.
قلم‌نیوز:بنا بر اطلاعیه جدید وزارت خارجه آمریکا، روزنامه‌نگاران، دانشجویان، و دانشگاهیان و افرادی که در تقویت زیرساخت‌های‌ حیاتی کشور نقش دارند، شامل این بخش‌نامه می‌شوند.

افراد مشمول این اطلاعیه که در کشورهای ایران، چین، برزیل، آفریقای جنوبی، منطقه شینگن، بریتانیا، و ایرلند به سر می‌برند، از شهریور سال جاری امکان سفر به آمریکا را خواهند داشت.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به علت سیاست های ضد مهاجرتی، تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده رشد بسیار اندکی داشت. 
 
دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا در سال ۲۰۱۷ و در طی هفته اول ریاست جمهوری خود فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ با عنوان «حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» را  اجرا کرد و بر اثر این فرمان محدودیت‌هایی برای صدور ویزا و ورود شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به امریکا ایجاد شد.

این ممنوعیت با چالش های حقوقی متعددی روبه‌ رو شد، اما دادگاه عالی در سال ۲۰۱۸ نسخه نهایی این اقدام را تأیید کرد.

به گزارش ایرنا بسیاری از دانشجویان ایرانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های امریکا شده بودند بر اثر اجرای این قانون از ادامه تحصیل در امریکا بازماندند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: