کد خبر: ۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
پوست می تواند مانند یک سیستم هشداردهنده عمل کند و سر نخ انواع بیماری ها باشد. در این جا هشت مورد از مشکلات پوستی و دلیل آن ها را به شما می گوییم.

پوست می تواند مانند یک سیستم هشداردهنده عمل کند و سر نخ انواع بیماری ها باشد. در این جا هشت مورد از مشکلات پوستی و دلیل آن ها را به شما می گوییم.


خشکی پوست

خشکی زیاد پوست

خشکی پوست اغلب در ماه های سرد سال و زمانی که سد حفاظتی پوست تان از بین رفته و آب بدن از دست می رود، رخ می دهد. اگر علاوه بر پوسته پوسته شدن علائمی مانند خستگی ، افزایش وزن و یبوست را مشاهده کردید، احتمالا دلیل آن کم کاری غده تیروئید می باشد که می توان آن را با آزمایش خون تشخیص داد. به علاوه خشکی پوست می تواند به دلیل کمبوداسید چرب امگا 3 در بدن باشد. در این صورت با مصرف مواد غذایی حاوی این ماده نظیر ماهی، گردو و ...می توان مشکل را رفع نمود.

دانه های سرخ روی گونه

در این حالت صورت فرد مانند افراد خجالت زده می شود. اگرچه متخصصان روی دلیل اصلی این مشکل تردید دارند، اما می دانند عواملی هستند که این وضعیت را بدتر می کنند.


خوشبختانه متخصصان پوست می توانند با تجویز دارو و راه های دیگر این مشکل را برطرف نمایند.
غذاهای ادویه دار، الکل و آب و هوای سرد از عوامل تحریک کننده محسوب می شوند.

کک و مک

این لکه های پوستی در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ایجاد می شوند و پوست از این طریق از خودش در برابر نور خورشید محافظت می کند. کک و مک ناشی از آفتاب سوختگی خطر ابتلا به ملانوم (یک نوع سرطان پوست) را افزایش می دهد. اگر بعد از بررسی پزشک، هیچ نشانه ای از وجود سرطان پوست یافت نشد، می توان لکه ها را به راه های مختلف از بین برد.

جوش های بزرگ

آکنه معمولا به دنبال تنش و استرس ظاهر می شود. عوامل هورمونی نقش زیادی در ایجاد آکنه های بزرگسالی دارند که اغلب این آکنه ها هم ملتهب و کیستیک بوده و در ناحیه ی تحتانی صورت و گردن ظاهر می شوند. قاعدگی نامنظم ، رشدموهای زائد، افزایش وزن و بروز جوش های بزرگ در خانم ها می تواند نشانه ای از سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد.

پسوریازیس

تکه های قرمز

تکه های برآمده و قرمز پوستی می تواند ناشی از پسوریازیس باشد. پسوریازیس، یک نوع بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پیام هایی برای رشد بیش از حد سلول های پوستی به مغز می فرستد.
افزایش سلول های پوستی باعث ایجاد پوستی کلفت و قرمز و پوسته پوسته می شود. افراد مبتلا به بیماری های دیابت نوع دو، فشار خون بالا و بیماری قلبی عروقی بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند.

رنگ پریدگی

پوست رنگ پریده همراه با احساس کمبود انرژی و تنگی نفس می تواند نشانه ای از کم خونی باشد. این مشکل را می توان با مصرف مکمل و مواد غذایی حاوی آهن برطرف نمود.

لکه های تیره

تکه های تیره پوست در ناحیه ی گردن، زیر بغل و قسمت داخلی ران ها ناشی از یک بیماری به نام آکانتوز نیگریکنز می باشد. این بیماری باعث تیره، کلفت و مخملی شدن پوست می شود. این بیماری می تواند نشانه ای از مقاومت بدن به انسولین باشد که سبب ابتلا به دیابت نوع دو می شود. بنابراین بهتر است گلوکز خون و انسولین ناشتا را با آزمایش خون تست کرده و از بروز خطر احتمالی جلوگیری نمایید.

خارش شدید

عفونت، گزش، واکنش های آلرژیک و یا بیماری هایی مانند سلیاک، کم خونی و دیابت می توانند از علل خارش پوست باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: