کد خبر: ۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مشکل پینه ی پا به انواع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود و برای هر کدام روش جراحی خاصی وجود دارد.

مشکل پینه ی پا به انواع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود و برای هر کدام روش جراحی خاصی وجود دارد. در ساده ترین نوع، پزشک زاویه ی مفصل پا را تغییر داده و یک پیچ کوچک برای نگه داشتن استخوان قرار می دهد.


پینه پا

وجود پینه و برجستگی در کنار انگشت شست پا (تصویر بالا) علاوه بر این که موجب بدشکلی پا می گردد، درد را نیز به فرد تحمیل می کند. در اغلب خانواده ها و در میان زنان که تمایل زیادی به پوشیدن کفش های پاشنه بلند و نامناسب دارند، می توان این مشکل را یافت.

استفاده از این نوع کفش ها فشار زیادی را از طرف استخوان یک انگشت به انگشت کناری وارد می کند و به مرور زمان مشکلاتی را ایجاد می کند که گاهی نیاز به جراحی دارد. در این مطلب می خواهیم شما را از چگونگی جراحی پینه ی پا آگاه نماییم.

ممکن است شما نیاز به جراحی نداشته باشید

همانند بسیاری از مشکلات جسمی، در مورد پینه پا هم جراحی آخرین راه چاره است.


جراحی انواع مختلف دارد
اگر تمام راه های درمان را پیش گرفته اید (مانند عوض کردن کفش، مصرف دارو و ...) و نتیجه ای حاصل نشده و فعالیت روزمره تان به دلیل ناکارآمد شدن پایتان مختل شده است، می توانید به آخرین گزینه یعنی جراحی بیاندیشید.

مشکل پینه ی پا به انواع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود و برای هر کدام روش جراحی خاصی وجود دارد. در ساده ترین نوع، پزشک زاویه ی مفصل پا را تغییر داده و یک پیچ کوچک برای نگه داشتن استخوان قرار می دهد.

بهبودی عمل زمان می برد

برای شایع ترین عمل جراحی پینه ی پا (نوع متوسط آن) شما می توانید همان روز بیمارستان را ترک کنید و برای سه تا چهار هفته باید پایتان در یک پوشش شبیه پوتین قرار بگیرد، هرچند که درمان شش تا هشت هفته طول می کشد. همچنین ناچار خواهید بود ورم و کبودی پا را تحمل کنید که البته برای برخی افراد داروی مسکن تجویز می شود.

اگر بیش از حد صبر کنید، اوضاع بدتر می شود

اگر اجازه دهید که پینه ی پا بیش از حد پیشرفت کند، نیاز به نوع متفاوتی از عمل جراحی پیدا خواهید کرد و جراح احتمالا مجبور خواهد بود استخوان انگشت را جایگزین کرده و یا استخوان ها را جوش بدهد. در این صورت روند بهبودی نیز طولانی خواهد شد.

باید برنامه های سفر را لغو کنید

مهم نیست که تحت چه نوع عمل جراحی پینه ی پا قرار گرفته اید. در هر صورت باید در شهری که عمل جراحی را انجام داده اید حضور داشته باشید تا در صورت بروز عوارض احتمالی مانند عفونت سریعا به پزشک تان مراجعه کنید. هر گونه عفونت باید سریعا درمان شود.

از بین رفتن پینه پا دائمی نیست

اگر شما به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به پینه پا هستید، بهتر است بدانید که ممکن است استخوانتان حتی در صورت جراحی به حالت قبلی (برجسته) برگردد. پوشیدن کفش های نامناسب و... نیز می تواند پا را به حالت قبلی بازگرداند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: