کد خبر: ۳۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
جزئیات شاخص بورس امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۰
شاخص بورس در آغاز معاملات امروز روند پرنوسانی از خود به جا گذشته. چند نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند و همین مورد باعث شده بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از شروع بازار، شاهد محدود شدن کاهش شاخص کل بورس به دو هزار و ۴۰۰ واحد باشیم.
قلم‌نیوز:تا اینجای کار نماد‌های فملی، فولاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل از خود به جا گذاشته‌اند و در طرف مقابل کگل، فارس، شپنا و کچاد بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل دارند. اتفاقی که باعث شده شاخص کل ۲۱ صدم و شاخص هم‌وزن ۱۰ صدم درصد کاهش داشته باشد.

تلاش ۳۰ نماد برای بازگشت روند صعودی

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز از بین ۲۴۲ نماد معامله شده در بورس تهران، ۳۰ نماد روند خود را تغییر داده و با افزایش قمیت سهام روبرو شده‌اند. از آنجا که این ۳۰ نماد عموما شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه هستند، شاهد تاثیر روند صعودی آن‌ها بر شاخص کل هستیم. در آن سو ۲۱۲ نماد همچنین در مدار نزولی حرکت می‌کنند و ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. در بازار فرابورس هم از بین ۱۴۶ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی، ۳۱ نماد سبزپوش هستند و ۱۱۵ نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات آمده‌اند

نقشه بازار امروز نشان دهنده افزایش قابل توجه ارزش معاملات در گروه‌های فرآورده‌های نفتی و خودرو است. انگاری که تلاش‌ها برای جمع‌آوری صف‌های فروش در این دو گروه نتیجه نداده و به همین علت همچنان هر چهار نماد اصلی گروه فرآورده‌های نفتی یعنی شپنا، شتران، شبندر و شبریز با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کنند. خودرو و خساپا هم امروز حجم معاملات بالایی را شاهد هستند، اما صف فروش آنها همچنان پابرجا باقی مانده. در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شرایط برای وتجارت، وپارس و وبصادر در کنار نمادهای کوچک گروه به همین شکل است و تنها وبملت، وپاسار، وملل و وکار نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. گروه فلزات اساسی عزم صعود دارد. فملی سه درصد افزایش قیمت پیدا کرده و نمادهای فولاد، فخوز، کاوه و فجر به رنگ سبز درآمده‌اند. در بین محصولات شیمایی هم شگویا، آریا و نوری صعودی هستند. شستا و برکت از دیگر نمادهایی به حساب می‌آیند که امروز با رنگ سبز به تابلو بورس آمده و تاثیر مثبت بر روی شاخص کل گذاشته‌اند. احتمالا روند رو به رشد همین نمادها باشد که باعث شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF امروز روی خوش به مشتریانشان نشان دهند و قدم‌هایی هرچند کوتاه در مسیر صعودی بردارند.

 کاهش تعداد و افزایش ارزش صف‌های فروش

با جمع شدن صف فروش در چند نماد محصولات شیمایی و فلزات اساسی، تعداد صف‌ها در بازار امروز کاهش پیدا کرده و به حدود ۴۲۷ نماد رسیده. در ساعات پایانی معاملات حدود ۷۰ درصد بازار یعنی تقریبا ۱۰ درصد کمتر از روز‌های گذشته درگیر صف فروش هستند، اما ارزش صف‌ها افزایش پیدا کرده است. انگار که فروشنده‌ها با مشاهده وضعیت بازار امیدشان به فروش سهام بیشتر شده و در صف فروش نشسته‌اند. ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات امروز به حدود شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در آن سو امروز ۲۰ نماد صف خریدی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان دارند.

منبع: فرارو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: