کد خبر: ۳۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره بازار سرمایه
همزمان با بالا گرفتن اعتراض ها به وضعیت بازار بورس و برگزاری تجمع های متعدد سهام داران حسن روحانی رییس جمهور پس از مدت ها درباره وضعیت بورس اظهار نظر کرد. او از ورود فعالان سیاسی به بازار سرمایه و سیاسی کردن بازار انتقاد کرد.
قلم‌نیوز:دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی ریییس سازمان بورس کشور ارایه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه، پیشنهادهایی برای تقویت این صندوق و افزایش نقش تعادل بخش آن در بازار سرمایه ارایه و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: "همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی وداخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بازار بورس را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی کشور تشویق می کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می کند."

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: «باید همراه با آموزش‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.»

روحانی با بیان لزوم تلاش های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس، اظهار کرد: «سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.»

این جلسه امروز در حالی برگزار شده است که بازار سرمایه مدت هاست سیر نزولی دارد و سهامداران به شدت نسبت به وضعیت کنونی اعتراض دارند. 

در روزهای اخیر تجمع های اعتراضی زیادی برگزار شده است و مجلس نیز وارد گود شده و اقداماتی انجام داده است. 

رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: "بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد."

روحانی گفت: «همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: