کد خبر: ۳۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاخص بازار سهام همچنان روند نزولی دارد و در این بازار کم‌رمق سهامداران منتظر شنیدن اخبار امیدبخش هستند. اما آیا در اخبار سیگنال مثبتی قابل مشاهده است؟ در این گزارش به ۱۰ خبر احتمالا موثر بر بازار سهام اشاره می‌شود.
قلم‌نیوز:در این گزارش به ۱۰ خبر احتمالا موثر بر بازار سهام اشاره می‌شود.

ـ جلسه سران سه قوه روز دوشنبه برای تصمیم‌گیری برای بورس برگزار می‌شود. با توجه به تصمیم‌ها و جلسه پیش روی سران سه قوه باید دید حمایت‌ها از بازار همچنان ادامه دارد یا خیر؟ بازار و مسئولان سازمان در انتظار آن هستند که تصمیم‌های حمایتی به مرحله عمل برسد.

ـ نایب‌رئیس شورای ملی زعفران از افزایش ۱۰ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۹ میلیون تومان است.

ـ قیمت خودرو، دیروز در بازار آزاد نسبت به روز قبل از آن، با کاهش متوسط دو میلیون تومانی همراه است.

ـ رتبه ایران در شاخص آزادی اقتصادی ۱۶۷ است. رتبه‌ای که نشان می‌دهد وضعیت آزادی اقتصادی در ایران نسبت به سال قبل دو پله بدتر شده و ایران بدترین وضعیت را در میان کشور‌های منطقه دارد.

ـ مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران گفت: افزایش قیمت بین المللی نهاده‌های دامی و وقوع خشکسالی از یک سو و کاهش قیمت دام از سوی دیگر باعث شده دامدار‌ها به منظور پوشش هزینه‌های خود اقدام به فروش دام مولد خود کنند.

ـ نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: در طول یک سال گذشته حباب انواع سکه به شکل قابل توجهی تخلیه شد و حباب سکه طرح جدید به ۱۶۰ هزار تومان رسید.

ـ سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: اکنون از همه شرکت‌ها درخواست داریم که بقیه سود را به شرکت سپرده‌گذاری واریز کنند تا سود باقیمانده به‌زودی و در ایام ماه رمضان به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.

ـ شرکت فرابورس ایران از آغاز بازارگردانی شرکت بین المللی ساروج بوشهر با نماد معاملاتی «ساروج» به روش مبتنی بر حراج از دیروز (۴ اردیبهشت) خبر داد. همچنین بازارگردانی شرکت سیمان ممتازان کرمان با نماد معاملاتی «سمتاز» به روش مبتنی بر حراج از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

ـ رییس جمهور گفت: دو هفته آینده حساس است و امکانات بهداشتی و درمانی ما نامحدود نیست و محدودیت دارد. نیروی انسانی ما هم توان مشخصی دارد و سطح تحمل مردم نیز سطح خاصی است.

ـ اسکایت مینرد، مدیر ارشد شرکت گوگنهایم، می‌گوید: قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۶۰۰ هزار دلار هم پیش برود؛ اما قبل از آن ممکن است تا ۲۰ هزار دلار سقوط کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: