کد خبر: ۳۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
با وجود گسترش شدید کرونا در هندو بالا رفتن آمار مرگ و میر در این کشور هنوز پرواز های ایران و هند برقرار است. این موضوع با انتقاد کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همراه بوده است.
کیانوش جهانپور روز شنبه در توییتر با زبان طنز و کنایه نوشت:  "روم به دیوار، روم به دیوار، جسارت نباشه، بی ادبی نباشه، به کسی برنخوره، عفو بفرمایید، جسارتا یه نگاهی به آنچه در هند می‌گذرد بیندازید و پروازهای هند و امارات. ته رودخانه در خدمت هستیم ... ."

اشاره رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت به سخنان سعید نمکی وزیر بهداشت در چهارم اسفند ۹۹ است که گفته بود: منِ وزیر خبر ندارم چه کسی از مرز تردد می کند. من شده ام زخمی و جنازه جمع کنِ ته رودخانه. به جای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مردشورخانه.

البته ادبیات جهانپور نحوه انتقاد کردنش با واکنش منفی همراه بوده است. برخی معتقدند جهانپور به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی هیچ کاره است و مسئولیت و نفوذی ندارد. این عده سوال می پرسند که "مخاطب این توئیت کیست؟"

برخی دیگر هم می گویند این مقام وزارت بهداشت به جایی مسخره کردن و تکه پرانی تلاش کند تا مسئله حل شود. 

واکنش انجمن هواپیمایی

در همین حال دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از احتمال قطعی پروازها به هند در صورت تصویب ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن توسط سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

"مقصود اسعدی سامانی" امروز (شنبه)  افزود: "درباره قطعی پروازها به هند تابع دستورات و تصمیم ستاد مقابله با کرونا و ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری هستیم."

او با اشاره به شدت شیوع بیماری کرونا در هند، گفت: «هرچند پرواز زیادی به هند برقرار نیست و تعداد پروازهای بین دو کشور پایین است، اما با این حال در صورت تصمیم جدید پرواز به دهلی قطع خواهد شد.»

هند و بعد از برزیل دومین کشور از نظر تعداد مرگ و میر کرونا است. به طوری که در روزهای گذشته تعداد موارد مرگ روزانه کرونا در این کشور به بالای ۲۶۰۰ نفر در روز رسیده است. تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور به شدت با کمبود جان و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

با وجود شیوع بالای کرونا در کشور هند، همچنان پروازهای تهران به دهلی نو و بمبئی با ایرلاین های مختلف ادامه دارد.

سعید نمکی وزیر بهداشت ۱۴ فروردین امسال در پی افزایش شیوع کرونا در کشور ترکیه و قرمز شدن وضعیت این کشور در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور تاکید کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: