کد خبر: ۳۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
ادامه سواستفاده از واکسن
فرماندارشهرستان اسفراین گفت: تخلف یک مرکز سالمندان در این شهرستان در تزریق واکسن کرونا به تعدادی از اعضای خانواده‌اش که ارتباط مستقیم با سالمندان نداشتند، در دست بررسی قرار گرفت.
 قلم‌نیوز:مهدی کرامتی اظهار کرد : موسس این مرکز بر خلاف اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کرونا ، 3 نفر از اعضای خانواده‌اش را که ارتباط زیادی با سالمندان این مرکز نداشتند در فهرست تزریق قرار داد و آنها نیز از واکسن ویژه مراکز نگهداری سالمندان استفاده کردند.

وی اضافه کرد : اگرچه خانواد مدیر موسس مرکز نگهداری سالمندان شهرستان اسفراین از لحاظ بیمه‌ای جزو کارکنان این مرکز محسوب می‌شوند، ولی مواجهه مستقیم با سالمندان نداشته و کارهای فرعی شامل خرید مایحتاج مرکز را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان اسفراین اظهار کرد: از نظر ما اقدام این مرکز سوء استفاده از سند واکسیناسیون کروناست و تخلف احتمالی کلیه عوامل مرتبط در حال رسیدگی است که پس از قطعیت  با تمام متخلفان احتمالی در این ارتباط نیز برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت : بر اساس سند واکسیناسیون کرونا برای مراکز نگهداری سالمندان از گروه های در اولویت دریافت واکسن هستند که  علاوه بر سالمندان، پرسنل تمام وقت شاغل این‌ مراکز نیز می‌توانند واکسن را دریافت کنند و بر همین اساس تعداد ۲۹ سالمند و پرسنل تمام وقت این مرکز واکسن را دریافت کرده‌اند.

کرامتی اظهار کرد: پرونده تخلف این مرکز سالمندان در اسفراین از طریق مراجع مرتبط درحال پیگیری است.

به گفته وی، اداره بهزیستی، معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی و کلیه کسانی در این تخلف قصوری داشتند، برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: پرونده این تخلف مشابه آنچه که در آبادان و در تزریق واکسن به پاکبانان رخ داده نیست، ولی تخلف احتمالی  مرکز نگهداری سالمندان اسفراین وجود دارد که نیاز به رسیدگی در مراجع قانونی و برخورد با متخلفان احتمالی دارد.

پیش از این شهرداری علی‌آبادکتول در استان گلستان هم تعدادی از مدیران شهرداری و پیمانکار طرف قرارداد را به عنوان پاکبان برای تزریق واکسن به شبکه بهداشت شهرستان معرفی کرده و آنها به‌جای پاکبانان واکسن کرونا تزریق کرده بودند. همچنین در آبادان هم برخی اعضای شورای شهر و شهرداری آبادان با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: