کد خبر: ۳۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
آیا حباب دوج کوین می‌ترکد؟
رصد تغییرات قیمتی دوج کوین طی ۲۴ ساعت نشان می‌دهد این ارز دیجیتال ۱۲.۷۲ درصد عقبگرد داشته؛ در حالی که تا روز گذشته رشدی خیره کننده را ثبت کرده بود.
 قلم‌نیوزبسیاری بر این عقیده هستند که دوج‌کوین به‌زودی سقوط خواهد کرد، اما عده‌ای هم با اشاره به حمایت‌های ایلان ماسک عقیده دیگری دارند. دوج‌کوین، رمزارزی که با یک شوخی و برای سرگرمی ساخته شد و چندی بعد مورد توجه ایلان ماسک قرار گرفت، تبدیل به ارزی لحظه‌ای شده است. منظورمان این است که این رمزارز در مسیرماه قرار گرفته است.

معمولا وقتی قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند، بسیاری از کارشناسان به‌سرعت شروع به ارائه تحلیل‌ها و نظرات خود می‌کنند و آمار‌هایی حاصل از تجزیه و تحلیل‌های گوناگون بلافاصله منتشر می‌شوند، اما اکنون درباره دوج‌کوین چه می‌توان گفت؛ رمزارزی که به‌نظر می‌رسد کسی آن را جدی نگرفته است. برخی تحلیلگران به‌وضوح با رد نظریه ایلان ماسک درخصوص رشد دوج‌کوین و رسیدن این رمزارز به بیت‌کوین، این موضوع را امکان‌ناپذیر دانسته‌اند، اما چرا مردم اینقدر به این موضوع بدبین هستند؟

در مقابل ما از دیوید کیمبرلی از شرکت فناوری مالی «فری‌ترید» (Freetrade) در انگلیس که ثروت بسیاری هم دارد درخصوص دوج‌کوین پرسیده‌ایم و این پاسخ را دریافت کرده‌ایم: «ظهور دوج‌کوین یک نمونه کلاسیک از تئوری احمقانه بزرگ‌تر است. سرمایه‌گذاران دوج‌کوین اساسا به‌دنبال این هستند که با فروش آن به نفر بعدی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، قادر به دریافت پول نقد خواهند بود. مردم در حال خرید رمزارز هستند، نه به این دلیل که فکر می‌کنند ارزش قابل‌توجهی دارد، بلکه به این دلیل که آن‌ها امیدوارند دیگران آن را دست به دست هم بدهند، قیمت را بالا ببرند و سپس آن‌ها بتوانند ارز دیجیتال خود را بفروشند و یک سود سریع به‌دست آورند. اما وقتی همه این کار را می‌کنند، درنهایت حباب باید ترکیده شود و اگر به موقع بیرون نیایید، شکست می‌خورید و البته باید گفت که تقریبا غیرممکن است که بگوییم چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

این امر در بازار‌های رمزارز که گروه کوچکی از بازیکنان، اغلب قسمت عظیمی از کل «سکه»‌های در گردش را در دست دارند، دوچندان است. این بدان معنی خواهد بود که فقط یک نفر کافی است تا تمام دارایی‌های خود را تخلیه کند تا کل بازار اشباع شود. آخرین افزایش قیمت دوج‌کوین نشان‌دهنده ارزش معناداری است که ارز‌های دیجیتال ارائه می‌دهند، فقط افزایش علاقه افرادی است که به‌دنبال سریع ثروتمند شدن هستند. این می‌تواند یک قمار سرگرم‌کننده ایجاد کند، اما سرمایه‌گذاری خوبی نیست و اگر شما کسی باشید که وقتی بازار اشباع شده، سکه‌های‌تان را نگه داشته باشید، ممکن است پشیمان شوید.»

در کنار صحبت‌های دیوید کیمبرلی باید به این نکته اشاره کرد که او یک عامل بسیار مهم را فراموش کرده که آن شخص ایلان ماسک است. کسی که با توییت‌ها و گاه اظهارنظرهایش توانسته بازار ارز‌های دیجیتال، خصوصا دوج‌کوین را تقویت کند. با این وضعیت باید گفت که شما صاحب پول خود هستید و با درنظر گرفتن تمامی این موارد باید اقدامی انجام دهید یا اینکه انجام ندهید.



خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: