کد خبر: ۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شیوه‌های جدید استفاده از چای را بیاموزید و به کار ببرید

 شاید تا کنون فقط چای را به صورت دم کرده نوشیده باشید. شیوه‌های جدید استفاده از چای را بیاموزید و به کار ببرید. در این مقاله به ۵ شیوه‌ی جدید استفاده از چای در زندگی اشاره شده است.

با بهره بردن از  روشهای جدید، از فواید نشاط آور و سالم چای بهره مند شوید

به عنوان کسی که طرفدار دوآتشه‌ی خوردن چای است، کم پیش می‌آید که من را بدون یک لیوان بزرگ پر از چای در دستانم ببینید. حتما تا به حال تعداد زیادی از مردم را دیده‌اید که از فواید چای بهره برده‌اند؛ مثلا توانسته‌اند با نوشیدن چای توازن آب در بدنشان را تامین کنند. در کتابی که با عنوان «با نوشیدن چای در هفت روز شکم خود را آب کنید» منتشر شده است، نکاتی درباره‌ی فواید چای‌های گوناگون جمع آوری شده است. بسیاری از خوانندگان این کتاب موفق شده‌اند در مدت کوتاهی چربی‌های دور شکم خود را از بین ببرند. فواید چای می‌تواند در روش‌های مختلف و خلاقانه‌ای به کار برده شود. اخیرا در خبرهای گوناگون می‌بینیم که آشپزان با ذوق به استفاده از چای در روش‌های غیر رایج روی آورده‌اند. آنها از چای در پخت و پز و طبخ غذا استفاده می‌کنند.


۱
. با چای پخت و پز کنیدبا کجارو همراه باشید تا نمونه‌هایی جدید از دستور استفاده از چای را باهم مرور کنیم:

بسیاری از غذاها برای آماده شدن نیاز به آب جوش دارند. یکی از روش‌های خلاقانه‌ی آشپزی، جایگزینی آب جوش با چای سبز است! به عنوان مثال می‌توانید سوپ جو یا آش را با دمنوش چای سبز فراوری کنید. با این کار ضمن تجربه‌ی طعمی جدید، بسیاری از خواص چای سبز را نیز دریافت خواهید کرد. حتی می‌توانید به جای چای سبز، از دمنوش‌های دیگری نظیر چای سفید یا چای سرخ با توجه به طعم و عطر مورد علاقه‌ خود استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که در وعده‌ی شام، از میزان کافئین کمتری در غذا استفاده کنید تا خوابی آرام داشته باشید.

در هنگام طبخ سوپ، به جای استفاده از مرغ یا گوشت، از برگ چای سبز استفاده کنید. در حقیقت در طبخ سوپ باید پایه و اساس غذا را بر اساس چای بنا بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم از چای سبز برای تهیه نودل استفاده کنید و برای وعده‌ی شام این غذای مغذی را میل کنید. البته بازهم در نظر داشته باشید که میزان کافئین موجود در شام بیش از نیاز بدن نباشد تا موجب بی خوابی نشود.

green-tea

۲. با چای دسر درست کنید

یکی از دمنوش‌های خوش طعم، دمنوش توت فرنگی، شاتوت یا میوه‌های توتی شکل است. شما می‌توانید دمنوش خنک شده‌ی این ترکیبات را همراه با شکلات سفید و پودر ماتچا (matcha) میل کنید. ترکیب شکلات و چای شاتوت یکی از ترکیبات مورد علاقه‌ی مردم ژاپن است که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مفید برای بدن است.

struberry

۳. دمنوش سرد چای سبز درست کنید

حتما تا کنون از خواص بسیار زیاد چای سبز مطلع شده‌اید، اما آیا می‌دانستید برای بهره بردن از حداکثر میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، باید به مدت ۲ ساعت آن را در آب سرد قرار دهید؟ آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز برای آزاد شدن به ۲ مولفه‌ی مهم نیاز دارند؛ زمان و دما. رادیکال‌های آزاد موجود در چای سبز، هنگام مجاورت طولانی مدت با آب سرد فعال می‌شوند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، حتما روش‌های گوناگون دم کردن چای را از منابع معتبر مطالعه کنید.

۴. دردهایتان را با نوشیدن چای از یاد ببرید

در کتاب معرفی شده در ابتدای مقاله، بسیاری از فواید چای معرفی شده است؛ از آرام کردن درد معده تا کمک کردن به روند خواب. در آن کتاب طبقه‌بندی  کاملی از تاثیرات چای بر بخش‌های مختلف بدن ارائه شده است. شما می‌توانید با مراجعه به عطاری‌های شناخته شده، برگ گیاهان مختلف که خواص دارویی دارند را تهیه کنید و بهترین دمنوش‌ها را خودتان تهیه کنید. چه خوب است که به جای نوشیدن نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار، همیشه از نوشیدنی‌های سالمی که سرشار از آنتی اکسیدان است استفاده کنیم؛ به عنوان مثال، خیار  برای از بین بردن پف دور چشم بسیار خوب است، اما چای سبز بسیار موثرتر است! این یک ترفند زیبایی برای زمانی است که یک صبح ناخوشایند دارید. دو بسته از چای سبز را به مدت ۲ دقیقه در آب قرار دهید، سپس آب اضافه را با فشار دادن بگیرید و سریعا آن را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. وقتی کیسه‌ی چای سرد شد، یک بسته از چای را به مدت ۱۰ دقیقه روی هر یک از چشم‌ها بگذارید. جوهر مازوی موجود در چای سبز کمک می‌کند تیرگی‌ها و پف‌های اطراف چشم بسیار کاهش پیدا کند.

tea

۵.از چای برای از بین بردن بو استفاده کنید

آیا در منزل از خشبو کننده‌ی هوا استفاده می‌کنید؟ دیگر نیازی به خشبو کننده‌های شیمیایی ندارید؛ زیرا برگ‌های چای بو را به خود جذب می‌کند. استفاده از چای کیسه‌ای برای جذب انواع بو ایده‌ی خوبی است. برخی از افراد برای دفع بو از کیسه‌های چای در یخچال استفاده می‌کنند و بعضی دیگر بعد از ریز کردن سیر و پیاز، دست‌هایشان را با یک کیسه‌ی چای می‌شویند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: