کد خبر: ۳۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
در پی حمله اخیر به مجتمع غنی‌سازی نطنز، محاسبات پیرامون روند احیای توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های دنیا با پرسش‌های فراوانی مواجه شده است.

 قلم‌نیوز:در شرایطی که انگشت اتهام در این ماجرا به سوی اسرائیل است، نقش آمریکا در این ماجرا و نحوه موضع‌گیری نسبت بدان هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.  

در واقع اسرائیل به عنوان بازیگری که بارها قصد خود را ناکام گذاشتن برجام به صراحت اعلام کرده است اما آمریکایی‌ها در خلال نشست‌های کمیسیون برجام از عزم جدی خود برای بازگشت به برجام حتی به قیمت برداشتن تمامی تحریم‌های مغایر با برجام سخن گفته بودند. اما تلاش‌های آن‌ها در این زمینه با حملات اخیر که ایران آن‌ها را متنسب به اسرائیل می داند وارد مرحله دشوارتری شده است. بالاخص که جمهوری اسلامی اعلام کرده که در حال آغاز چرخه غنی‌سازی شصت‌درصدی است.

جان قزوینیان این موضوع را مورد توجه خود قرار داده و دست به انتشار یادداشتی در پایگاه تحلیلی رسپانسیبل استیت‌کرفت با عنوان «چرا اسرائیل تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار می‌دهد؟» زده و معتقدست چنین حملاتی اهدافی فراتر از متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ایران دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: