کد خبر: ۳۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
بازار رهن و اجاره مسکن در طول سه هفته گذشته از نخستین ماه سال بر اساس رفتار موجر و مستاجر در برخی مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

 قلم‌نیوز:تحقیقات میدانی از بازار مسکن در حوزه رهن و اجاره نشان می‌دهد، بازار رهن و اجاره در شهر تهران، تحت تاثیر بازار خرید و فروش با ثبات نسبی قیمت‌های پیشنهادی از سوی موجران مواجه است.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ به گفته برخی از واسطه‌های ملکی فعال در مناطق مصرفی پایتخت (مناطق ۴ و ۵) که رکورددار معاملات شهر هستند، بازار رهن و اجاره طی حدود ۱۰ روز گذشته فعال‌تر شده است. نکته مهم در بازار رهن و اجاره هفته‌های نخست ۱۴۰۰ به استناد اظهارات برخی فعالان این بازار حاکی از آن است که حضور موجران در بازار با رشد نسبی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ مواجه شده است که یکی از عوامل آن احتمالا می‌تواند بحث روانی دریافت مالیات از خانه‌های خالی باشد.

در خصوص قیمت‌های پیشنهادی موجران نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از موجران محتاطانه و بدون نگاه هیجانی با هدف اجاره هر چه سریع‌تر ملک وارد بازار می‌شوند.

برآیند گفتگو با برخی از فعالان بازار اجاره در مناطق رسمی حاکی از آن است که انتظارات تورمی فعلا و در حال حاضر در بازار ملک روند کاهشی دارد و پیش‌بینی می‌شود حداقل در هفته‌های آینده نیز این شرایط در بازار حاکم و غالب باشد.

بازار بهاری رهن و اجاره


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: