کد خبر: ۳۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
رئیس جمهوری گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل ورود موج چهارم کرونا ورود ویروس انگلیسی از عراق به ایران بود.
 قلم‌نیوز: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد : در آستانه ماه عبادت ماه رمضان هستیم و امیدواریم از این ماه مبارک همه ما بتوانیم استفاده کنیم.

 وی افزود: در زمینه مساله کرونا متاسفانه سه خیز و موج را پشت سر گذاشتیم. از  ماه اسفند تمام تلاش‌های ما بر این بود که وارد موج چهارم نشویم ولی متاسفانه وارد موج چهارم شدیم که این موج چهارم عوامل متعددی دارد.

رئیس جمهوری گفت: اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از عراق بود این بزرگ‌ترین عامل بود آنچه امروز خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیمارستان را پر کرده است اگر از  مرز خوزستان و ایلام، ویروس انگلیسی وارد این استان‌ها و وارد بقیه استان‌ها نمی‌شد، حتما این موضوع را نداشتیم.

روحانی ادامه داد: مساله دوم مساله ترددها و تجمعات فراوان در شب عید مخصوصا در هفته قبل از عید نوروز عمدتا خرید و فروش‌ها، بازار و دست‌فروش‌ها و تجمعات مردم در محل کسب و کار بود؛ عامل سوم خود مراسم عید نوروز است. ضمن این که این مراسم از هر لحاظ مراسم خوبی است اما امسال به دلیل کرونا دید و بازدیدهای فراوان و بدون مراعات انجام گرفت، اکثرا مردم ماسک می‌زدند ولی برای خوردن شیرینی یا میوه ماسک‌ها کنار می‌رفت و یک فرد مبتلا بقیه را مبتلا می‌کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: