کد خبر: ۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
با وجود نوسانات بیت کوین
بیت کوین در حالی دچار نوسان قیمتی شده و در صعود به قله ۶۰ هزار دلار ناکام مانده که روند خاصی بر این بازار حاکم است.
قلم‌نیوز:در معاملات دو روز گذشته و در حالی که همین چند روز پیش قیمت بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار رسیده بود و با شکستن دوباره این مقاومت تنها ۳۰ دلار فاصله داشت، اما در این زمینه ناکام ماند و دوباره قیمت این ارز مجازی به زیر ۵۸ هزار دلار بازگشت.

در ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین در ادامه روند دیروز کاهش یافت و حالا به ۵۷۸۴۵ دلار در هر توکن رسیده است. علی رغم این کاهش، اما قیمت بیت کوین نسبت به هفته گذشته هنوز ۴.۳۳ درصد بالاتر است.

زمانی که بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار رسیده بود ارزش بازار آن ۱.۱۱۹ تریلیون دلار بود، اما کاهش قیمت آن در معاملات اخیر ارزش بازار محبوب‌ترین ارز مجازی جهان را به ۱.۰۸ تریلیون دلار رسانده است.

علت سقوط چندهزار دلاری بیت کوین

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۸۷۲ هزار توکن بیت کوین در بازار جهانی جابجا شده که ارزش کل این معاملات ۵۰ میلیارد دلار بوده است. در حال حاضر تعداد کل بیت کوین‌ها استخراج شده در جهان به ۱۸ میلیون ۶۷۳ هزارو ۹۱۲ توکن رسیده است.

اتریوم هم که دومین ارز پرطرفدار بازار به شمار می‌رود، امروز کمی کاهش قیمت داشت و ۲۰۴۶ دلار در هر توکن معامله شد.

قیمت بینانس کوین، اما افزایشی بود و با ۱.۳ درصد افزایش به ۳۴۲ دلار در هر توکن رسید. بینانس کوین نسبت به هفته گذشته ۲۶.۷ درصد رشد قیمت داشته است.

پیش بینی بیت کوین در اردیبهشت ۱۴۰۰

آمریکا، بانک جی پی مورگان JPMorgan در یادداشت خود که برای مشتریان این بانک به صورت ایمیل ارسال شد، کاهش نوسان بیت کوین را نکته مثبتی برای علاقه موسسات به این دارایی ذکر کرد.

در مقاله‌ای که توسط بلومبرگ منتشر شد و این یادداشت را پوشش می‌داد، استراتژیست‌هایی از جمله نیکولاس پانیگیرتزوگلو از بانک جی پی مورگان نوشتند: نشانه‌های کم شدن نوسانات بیت کوین دلگرم کننده است... به نظر ما، عادی شدن نوسانات بیت کوین از اکنون احتمالاً به تقویت مجدد منافع نهاد‌ها کمک می‌کند.

بر اساس کاهش نوسانات بیت کوین در دوره طولانی مدت، این استراتژیست‌ها پیش بینی خود را برای قیمت بیت کوین به منظور همسان سازی با سرمایه گذاری بازار خصوصی در طلا اصلاح کردند.

به گفته این استراتژیست‌ها، با توجه به مقیاس بزرگ سرمایه گذاری در طلا، هرگونه خروج سرمایه گذاران از بازار طلا به عنوان ارز جایگزین به معنای روند صعودی قیمت بیت کوین در بلندمدت است.

در یادداشت بانک جی پی مورگان آمده است: قیمت بیت کوین از نظر فنی برای مطابقت با کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در طلا باید به ۱۳۰ هزار دلار افزایش یابد.

در یک سال برجسته برای بیت کوین، حمایت مداوم از سوی موسسات مالی بسیار چشمگیر بوده است. موسسات گلدمن ساکس و مورگان استنلی هر دو محصولاتی را در این راستا ارائه کرده اند.

مقایسه طلا با بیت‌کوین

بر اساس گزارش کپیتال، برای صد‌ها سال، طلا شماره یک پناهگاه امن محسوب می‌شد، در حالی که بیت کوین بیش از یک دهه پیش راه اندازی شد. پس چرا بحث می‌کنیم که طلا بهتر است یا بیت کوین؟

ارزش تمام طلا‌های جهان چقدر است؟ ارزش بیت کوین چقدر است؟ تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله ارزش تقریبی ۴۴۲ میلیارد دلار سرمایه را در بازار دارد که معادل حدود ۲.۵ درصد ارزش تخمینی طلا است که امروز بیش از ۱۱ تریلیون دلار است.

اما این رقابت درباره اندازه نیست. سوالی که پیش می‌آید این است که طلا و بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به طور واقعی چقدر به دست آوردند؟ در اینجا یک برنده مشخص داریم. بیت کوین بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشت در حالی که طلا ۲۳ درصد فقط افزایش داشت.

با مقایسه طلا و بیت کوین، باید نگاه دقیق تری به عملکرد مربوطه داشته باشیم.

در سومین روز از سال ۲۰۲۱ (۱۴ دی)، محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در روز تولد ۱۲ سالگی خود به بالاترین رقم رسید ۳۴ هزار دلار. بیت کوین پس از عبور از نقطه عطف مهم ۳۰ هزار دلار، فقط در عرض ۲۴ ساعت حدود ۴ هزار دلار سود کسب کرد. در سال ۲۰۲۰، بیت کوین ۲۵ درصد در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در ماه مارس (اسفند تا فروردین) از دست داد. با این وجود، این ارز موفق به صعود شد و توانست سطح تاریخی ۲۰، ۰۰۰ دلار را در پایان ماه نوامبر (آبان) بشکند. به نظر می‌رسد سقفی برای این ارز وجود ندارد و فقط در ماه دسامبر (دی) ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

آنالیز قیمت طلا: صعود به اوج‌های جدید

قیمت طلا که اغلب به عنوان یک دارایی بزرگ و اصلی در مواقع عدم اطمینان استفاده می‌شود، همیشه وضعیت اقتصاد جهان را منعکس کرده است. اگرچه اقتصاد جهانی از تأثیر همه گیری در حال بازیابی است، اما باید این موضوع را در نظر داشت که محرک‌های عظیم ارائه شده توسط دولت‌ها سرانجام از بین می‌روند.

اگر اثبات شود که واکسن‌های Covid-۱۹ توسط Pfizer-BioNTech، Moderna و سایر شرکت‌های دارویی موثر هستند و اقتصاد دوباره باز شود، می‌توان انتظار رشد بیش از حد اقتصاد را ​​در سال ۲۰۲۱ را داشت.

اما مادامی که ترس و نااطمینانی حاکم است احساس سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچنان مثبت است، دیگر عاملی که به کمک طلا می‌آید چاپ مقادیر زیادی پول از سوی بانک‌های مرکزی است که در نهایت منجر به تورم می‌شود. با چاپ پول بیشتر ارزش دلار و سایر ارز‌ها کاهش می‌یابد بنابراین فرصت خوبی برای ورود بازار طلا به وضعیت گاوی (صعودی) است.

طلا سال ۲۰۲۱ را با حدود ۱۹۵۰ دلار آغاز کرد که فقط ۵ درصد کمتر از بالاترین رقم ۲۰۷۵ دلار از آگوست (شهریور) ۲۰۲۰ است؛ که این نشان دهنده ثبات این بازار در برابر تورم و رکود اقتصادی است.

طلا بخرید یا بیت کوین؟

آیا بیت کوین می‌تواند جایگزین طلا شود؟ رائول پال، مدیر سابق صندوق گلدمن ساکس (بانک سرمایه‌گذاری) گفت: «طلا می‌تواند در سه تا پنج سال آینده سه تا پنج برابر افزایش یابد. در حالی که من فکر می‌کنم بیت کوین در همان بازه زمانی می‌تواند به یک میلیون دلار برسد.»

به طور سنتی در جریان عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی، ما شاهد سرازیر شدن پول به بازار‌هایی مانند نقره و طلا هستیم، اما عرضه محدود ۲۱ میلیون دلاری بیت کوین، آن را به یک ذخیره ارزشی و نوعی «طلای دیجیتال» تبدیل می‌کند.
منبع: تیتر برتر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: