کد خبر: ۳۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا برای شکست آمریکا از پول ملت فیلم نمی‌سازید؟
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز یک صدای واحد از کشورهای متعهد به برجام شنیده می‌شود، گفت: همه اطراف توافق برجام به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود نخواهد داشت.
قلم‌نیوز:حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار کرد: در روزهای اخیر ما شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هسیم همه کشورهایی که در برجام متعهد بودند، در این روزها در وین اجتماع کردند حالا با ترکیب‌های مختلف از جمله ترکیب ۱+۴ با حضور ایران و ترکیب ۱+۴ با حضور آمریکا، اما به هر حال به هر نحوی که بوده امروز یک صدای واحد شنیده می‌شود و آن این که همه اطراف این توافق هسته ‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود نخواهد داشت و این موفقیت جدید برای جمهوری اسلامی ایران است. 

وی افزود: یکی از افتخارات دولت این است که در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ و در ماه‌های اولیه ۱۴۰۰ با همه سختی‌ها و فشارها و شدیدترین تحریم‌ها و جنگ اقتصادی کشور را طوری اداره کرد که نه دوستان ما، ‌بلکه دشمنان ما هم امروز اعتراف دارند که فشار حداکثری شکست خورده این بالاترین عمل و از افتخارات دولت دوازدهم است.

رییس جمهوری اضافه کرد: دولت در مقابله با فشار روانی، سیاسی و تبلیغاتی به گونه‌ای مقاومت کرده در این که راه دشمنان منجر به شکست شده است امروز تردید وجود ندارد البته همه ما می‌دانیم این موفقیت در سایه مقاومت و یکپارچگی ملت ایران بوده است ما تردید نداریم، اگر ایستادگی مقاومت و تحمل رنج وها سختی‌ها نبود شرایط دیگری داشتیم. 

روحانی گفت: دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد توصیه برخی از دوستان را عمل کند که گفتند برای ارزاق عمومی و کالاهای ضروری سیستم کوپنی فعال کنید. ما زیر بار نرفتیم. ما نیاز به سیستم کوپنی نداریم، ما می‌توانیم کالا را به‌اندازه نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم و در این سه سال کالا به وفور در اختیار مردم قرار گرفته است، البته قیمت گران بوده و مردم در فشار هستند ما کاملا این را قبول داریم اما در عین حال نتوانستند اقتصاد ما را بشکنند.

وی گفت: در شرایط تحریم امروز آمریکا به صراحت می‌گوید که سیاست فشار حداکثری شکست خورده و دیگر جواب نمی‌دهد. به صراحت می‌گویند راهی جز مذاکره نداریم و اگر شما آماده‌اید ما حاضریم مستقیم مذاکره کنیم و اگر آماده نیستید حاضریم غیرمستقیم با گروه ۱+۴ مذاکره کنیم، این به معنای پیروزی ملت ایران است که نباید آن را دست کم بگیریم.  

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: رسانه‌ها، فضای مجازی و حقیقی ما می‌خواهند این واقعیت را بپوشانند و این پیروزی را تحریف کنند. یک پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت ایران است و این مربوط به دولت دوازدهم نیست مربوط به ملت ایران است چرا که  سه سال و نیم در برابر همه فشارها ایستاده و مقاومت کرده است. 

وی با بیان این که آن‌ها نسبت به ملت ایران چقدر جنایت کردند اما شکست خوردند، گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا و در دوره دولت ترامپ منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، مجمع عمومی و دادگاه لاهه و افکار عمومی بود. اگر تنها نمی‌ماند در شورای امنیت می‌توانست اسنپ‌بک را خودشان پیش ببرند، اگر تنها نمی‌ماند درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران می‌توانست موفقیتی به دست بیاورد که نتوانست و تنها ماند. حتی یاران سنتی‌اش او را یاری نکردند. اتحادیه اروپا متحدین سنتی آمریکاست. آن‌ها هم حمایت و قبول نکردند و رای مخالف دادند و یک جزیره پیدا و آن را همراه خود کرد. یک کشور به درد بخور آمریکا را حمایت نکرد این پیروزی بزرگ است چرا آن را نمی‌گوییم.

روحانی اضافه کرد: پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و هدایت ایشان توانستیم آمریکا را شکست دهیم چرا برای آن شکست از پول ملت فیلم درست نمی‌کنید. اگر قرار است از پول ملت فیلم درست کنید واقعیت‌ها را نشان دهید. حقیقت‌ها را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعی بگوییم و واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: