کد خبر: ۳۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سخنگوی دولت گفت: دولت آمریکا در آینده بسیار نزدیک راهی جز خاتمه دادن به رفتارهای قانون‌شکن ندارد و تحریم‌های یکجانبه و نقض توافقات بین المللی به پایان خواهد رسید.
قلم‌نیوز:علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری گفت: امروز سه شنبه شاهد اقدامات تازه‌ای از روند شکست زورگویی و تجدید حیات برجام هستیم. همان طور که در اوج درگیری‌ها و فشارهای رژیم ترامپ پیش‌بینی می‌کردیم سرانجام آمریکا با ناامید شدن از مسیر اشتباه گذشته اعتراف می‌کند فشار حداکثری شکست خورده و چاره ای جز احیای برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهداتشان وجود ندارد.

وی افزود: این مسئله و موفقیت جز با خویشتن‌داری ما در برابر جنگ افروزان به دست نمی‌آمد و اگر با وجود همه فشارهای داخلی و خارجی برای خروج از برجام و مقابله به مثل در برابر ترامپ ایستادیم و مردم ما این رنج ناجوانمردانه را تحمل نمی‌کردند و اگر رهبری معظم با درایت در صف مقدم حمایت از برجام و حق قانونی ایران در مقابله با این تهدیدات و تحدیم ها نمی‌ایستاد، این اتفاق نمی‌افتاد.  

ربیعی گفت: امروز هم با اطمینان می‌گویم در آینده بسیار نزدیک دولت آمریکا راهی جز خاتمه دادن به رفتارهای قانون‌شکن ندارد، تحریم‌های یکجانبه و نقض توافقات بین‌المللی هم پایان خواهد رسید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نشست وین فرصتی برای تبادل نظر همه طرف‌ها درباره نحوه و زمان بندی بازگشت به تعهدات در برجام است، گفت: موضع اصولی ما کاملاً روشن است و توسط مذاکره‌کنندگان ما هم تکرار خواهد شد.

 وی ادامه داد: همانطور که بارها گفته شده هیچ مذاکره ای میان نمایندگان ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت اما آماده رساندن این پیام و اعضای برجام هستیم که در صورت لغو تحریم‌ها و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ جمهوری اسلامی ایران هم به طور متقابل آماده است بعد از راستی‌آزمایی انجام تعهدات طرف‌های دیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همه تعهدات خود بازگردد.

ربیعی تصریح کرد: در حال حاضر به نتایج این نشست خوش‌بین یا بدبین نیستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: