کد خبر: ۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
هاشمی رفسنجانی:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:همکاری همه واحدهای دانشگاهی کشور باید در راستای تسهیل تحصیلات و تعمیق پژوهش‌ها برای تقویت منافع ملی و مصالح مردم باشد.
همکاری دانشگاه ها باید برای تقویت منافع ملی انجام شود

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، با تبریک عید فرخنده مبعث، دانشجویان و دانشگاهیان را سرمایه انسانی هر کشوری دانست و گفت: جوانان مستعد ایرانی استحقاق تحصیل در مقاطع عالی را دارند و وظیفه مسئولین در همه بخش‌هاست که مسیر تحصیل آنان را هموار کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف از تأسیس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی را گسترش علم و دانش با استفاده از اقیانوس مردمی دانست و گفت: نیاز جامعه در این بخش، هم فردی و هم اجتماعی است، چون تحصیل جوانان، علاوه بر ضرورت عقلی و حاکمیتی برای همراهی کشور با قافله علم، برای خانواده‌ها هم نیاز است که خواستار تحصیل فرزندان خود در مقاطع مختلف هستند.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به شباهت‌ها و تفاوت‌های مؤسسات آموزش عالی غیردولتی با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: همکاری همه واحدهای دانشگاهی کشور باید در راستای تسهیل تحصیلات و تعمیق پژوهش‌ها برای تقویت منافع ملی و مصالح مردم باشد.

وی با بیان این نکته که «۲۵۰۰ واحد دانشگاهی از دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی در کشور داریم»، گفت: تعامل با دانشگاهیان و آشنایی با ویژگی‌های مراکز علمی جهان و استفاده از تجربیات ارزنده، باید کار مشترک همه مراکز دانشگاهی، با هدف ارتقای جایگاه علمی ایران در دنیا و تأمین نیازهای آینده کشور باشد.

در آغاز این دیدار، کواکبیان عضو شورای مرکزی ـ آهومنش، دبیر کل ـ  نوروزی، عضو شورای مرکزی و طیرانی عضو شورای مرکزی، گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مشکلات و دورنمای آینده ۳۵۸ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی ارائه کردند که در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار دانشجو در سه مقطع دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: