کد خبر: ۳۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عزیزالله فرضی پور خبر داد:
کمپ‌های تیم ملی فدراسیون فوتبال با هدف ایجاد سالن بدن سازی تخصصی، مرکز اسپا، ماساژ و مرکز سنجش و اندازه گیری قوای جسمانی ورزشکاران در جزیره کیش راه اندازی می‌شود.
قلم‌نیوز با هدف راه اندازی کمپ‌های تیم ملی فدراسیون فوتبال در این منطقه؛ جلسه هم اندیشی و تبادل نظر بعد از ظهر شنبه ۱۴ فروردین با حضور عزیزالله فرضی پور مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، محمود افتاده مدیر حقوقی، املاک و قرارداد‌ها و امین صفایی اصل مدیر فنی و امور شهری سازمان منطقه آزاد کیش، منصور قنبرزاده دبیرکل فدراسیون فوتبال و هیئت همراه در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

عزیزالله فرضی پور، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در ابتدای این جلسه به مذاکرات رئیس فدراسیون فوتبال با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برای احداث کمپ‌های تیم ملی فدراسیون در این منطقه اشاره کرد و گفت: ارزیابی ها، مطالعات نخست و بازدید میدانی از دهکده ورزشی المپیک کیش برای تحقق این طرح مهم و ارزشمند در دستور کار قرار گرفته است.

محمود افتاده مدیر حقوقی، املاک و قرارداد‌های سازمان منطقه آزاد کیش هدف اصلی این سازمان را جذب سرمایه گذاران متعدد در حوزه‌های مختلف تفریحی، ورزشی و گردشگری برشمرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این منطقه، ظرفیت‌های ورزشی و بویژه ساحلی است.

وی با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش از فعالان اقتصادی که قصد سرمایه گذاری در جزیره کیش را دارند، ضمن حمایت‌های لازم برای سرمایه گذاری در زمینه‌های ورزشی استقبال می‌کند، اظهار داشت: جزیره کیش از ظرفیت‌های خوبی برای احداث کمپ‌های ورزشی در این منطقه برخوردار است.

افتاده در خصوص طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاری در قالب ایجاد زمین‌های ورزشی و کمپ‌های ورزشی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعلام آمادگی برای احداث کمپ‌های تیم ملی؛ علاقمند به همکاری در این زمینه است چرا که یکی از جاذبه‌های گردشگری در کیش ایجاد زمینه‌های ورزشی است.

محمود افتاده مدیر حقوقی، املاک و قرارداد‌های سازمان منطقه آزاد کیش، ضرورت‌های جزیره کیش را منطبق با کشور‌های همسایه عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات فوتبال تیم‌های باشگاهی ایران بیشتر با مناطق همجوار است و این منطقه با برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب می‌تواند تیم‌های مختلفی را برای برگزاری اردو‌های تمرینی به این منطقه جذب کند.

منصور قنبرزاده دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان این که اهتمام به ورزش فوتبال نقش مهمی در توسعه و مسئولیت ملی کشور دارد گفت: تحقق این امر مهم سبب ایجاد تعامل میان تمام مجموعه‌ها و ظرفیت‌های ملی کشور می‌شود.

قنبرزاده احداث کمپ‌های تیم ملی فوتبال در جزیره کیش را یکی از اقدامات مهم و ارزشمند در این جزیره برشمرد و اظهار داشت: احداث کمپ‌های تیم ملی فوتبال یکی از اولویت‌های نخست در تمام کشور‌ها حتی کشور‌های توسعه نیافته از قبیل هند، پاکستان و کشور‌های جهان سوم و حاشیه خلیج فارس است.

وی ظرفیت‌های جزیره کیش از جمله شرایط آب و هوای مناسب این منطقه را برای تیم‌های ملی؛ ایده آل معرفی کرد و گفت: تیم ملی کشور با برگزاری اردوی تمرینی در جزیره کیش و تطبیق آب و هوایی با کشور بحرین می‌توانند شرایط مطلوبی را برای حضور در مسابقات کسب کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تحقق این اقدام مهم را فرصتی برای تیم‌های ملی کشور‌های همجوار از جمله مسابقات جام جهانی قطر و مسابقات بحرین و امارات دانست و افزود: فرصت‌هایی که در مسابقات ساحلی در دنیا داریم، با برگزاری یک تورنمنت در این منطقه می‌تواند برای تیم‌های زیادی به عنوان یک ظرفیت مطرح شود.

منصور قنبرزاده احداث دراز مدت طرح کمپ‌های تیم ملی در جزیره کیش را به عنوان یک طرح ملی و ظرفیتی به برای جذب گردشگران ورزشی در این منطقه عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست مطالعات این طرح؛ نوع همکاری و شرایط حاکم بر سیستم مدیریتی منطقه آزاد کیش در حوزه‌های حقوقی، اجرایی و ظرفیت‌های موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته قنبر زاده اجرای این طرح در چارچوب توافق نامه نخست و مطالعات حقوقی، اجرایی و مالی مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت تا منتج به یک قرارداد قابل اتکا باشد.

امین صفایی اصل مدیر فنی و امور شهری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که این جلسه در حد پیش بینی تفاهم نامه‌ای است که با مدیریت مناسب باید موضوعات حداقلی این طرح شناسایی شود گفت: برای مدیریت زمان و سرعت بخشیدن به اقدام اجرایی این طرح عرصه و اعیان مورد نیاز استاندارد پیش بینی می‌شود.

صفایی خاطر نشان کرد: به موازات انعقاد تفاهم نامه باید اطلاعاتی استخراج و در تفاهم نامه نیز ذکر شود؛ این مهم می‌تواند در ادامه مسیر کمک قابل توجهی در جا نمایی و احداث زمین و کسب مجوز‌های لازم داشته باشد.

شایان ذکر است در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر میان مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرکل فدراسیون فوتبال تهیه تفاهم نامه طرح احداث کمپ‌های تیم ملی فوتبال کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: منطقه آزاد کیش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: