کد خبر: ۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
نمایشگاه امسال خودروی پکن اهمیت ویژه‌ای داشت. از مهمترین خبرهای آن می‌توان به این مسئله اشاره کرد که بسیاری از خودروهای مفهومی آن توسط سازندگان چینی طراحی شده بودند.

 نمایشگاه امسال خودروی پکن اهمیت ویژه‌ای داشت. از مهمترین خبرهای آن می‌توان به این مسئله اشاره کرد که بسیاری از خودروهای مفهومی آن توسط سازندگان چینی طراحی شده بودند. هرچند طراحان غربی نقش قابل توجهی در طراحی آنها داشتند. از جمله این طرح‌های مفهومی می‌توان به خودروی مفهومی ‌«لو اکو لو سی (LeEco LeSee) »اشاره کرد که چشم‌اندازی بسیار جذاب از آینده خودروسازی به دست می‌داد. چشم‌انداز یک خودروی الکتریکی، کاملا متصل به اینترنت و دارای آرامشی لذت‌بخش.

یک روند فراگیرتر که به‌ویژه در مورد رقابت خودروسازان چینی چشم‌گیر می‌شد، خودروهای جدیدی بود که توسط خودروسازان داخلی چینی رونمایی شده و می‌توان پیشرفت قابل توجه آنها از نظر طراحی در همه بخش‌ها را مشاهده کرد. به‌راستی می‌توان گفت هرچند بسیاری از محصولات جدید رونمایی شده در این نمایشگاه کراس‌اور بودند اما دقت و زیبایی طراحی‌ آنها چه در داخل و چه در بیرون خودرو می‌تواند مشتریان برترین خودروسازان جهانی را نیز به سمت خود جذب کند.

در مقابل بسیاری از محصولاتی که توسط خودروسازان غربی در این نمایشگاه رونمایی شد در حد طراحی‌های معمولی بود و این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از آغاز روند درست در طراحی و تولید خودروی داخلی چینی باشد. با توجه به رونمایی از این خودروهای مفهومی در نمایشگاه پکن شاید بتوان گفت تبدیل شدن چین به یک خودروساز رهبر و نه مقلد دیگر چندان دور از دسترس نیست.

در ادامه به نمونه‌هایی از برترین طراحی‌های رونمایی شده در این نمایشگاه نگاهی می‌اندازیم.

نمایش همه عکس ها
  • Senova OffSpace نگاهی متفکرانه به رابطه کاربری یک خودروی خانوادگی در آینده – این رابط مفهومی خلاقانه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خودروی اسنوا جلب کرد.
    Senova OffSpace نگاهی متفکرانه به رابطه کاربری یک خودروی خانوادگی در آینده – این رابط مفهومی خلاقانه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خودروی اسنوا جلب کرد. 
  • LeEco LeSee برترین‌های جهان را به حیرت واداشت – این خودروی مفهومی خودراننده جوایز نمایشگاه را به خود اختصاص داد.
    LeEco LeSee برترین‌های جهان را به حیرت واداشت – این خودروی مفهومی خودراننده جوایز نمایشگاه را به خود اختصاص داد. 
  • اینفینیتی QX Sport Vision آموزش زبان طراحی – یکپارچگی خصوصیت اصلی این خودروی مفهومی بود.
    اینفینیتی QX Sport Vision آموزش زبان طراحی – یکپارچگی خصوصیت اصلی این خودروی مفهومی بود. 
  • فولکس واگن T-Prime GTE با بازی تتریس – چراغ‌های عقب این خودرو که از بازی قدیمی تتریس الهام گرفته شده می‌تواند نماینده روندی نوین در خودروسازی چین باشد.
    فولکس واگن T-Prime GTE با بازی تتریس – چراغ‌های عقب این خودرو که از بازی قدیمی تتریس الهام گرفته شده می‌تواند نماینده روندی نوین در خودروسازی چین باشد. 
  • FAW Besturn X4 با یک تار عنکبوت – جلوپنجره کوچک این خودروی مفهومی نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرد.
    FAW Besturn X4 با یک تار عنکبوت – جلوپنجره کوچک این خودروی مفهومی نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرد. 
  • جیلی G5 برتر در میان انبوه کراس‌اورهای چینی – نمونه‌ای عالی از میزان پیشرفت خودروسازان چینی
    جیلی G5 برتر در میان انبوه کراس‌اورهای چینی – نمونه‌ای عالی از میزان پیشرفت خودروسازان چینی 
  • فولکس واگن فیدیون یک نمونه لوکس اما منطقی – نمونه‌ای ارزان‌تر و کوچک‌تر از مدل اصلی که البته بعید است کسی متوجه تفاوت آنها شود.
    فولکس واگن فیدیون یک نمونه لوکس اما منطقی – نمونه‌ای ارزان‌تر و کوچک‌تر از مدل اصلی که البته بعید است کسی متوجه تفاوت آنها شود. 
  • مدل‌های مفهومی B و S شرکت Hongqi نشانه‌های تحول لوکس سازی خودرو در چین – مدل‌های سدان و شاسی بلندی که خصوصیات سنتی یک خودروی لوکس را با فنآوری‌های پیشرفته ترکیب می‌کنند.
    مدل‌های مفهومی B و S شرکت Hongqi نشانه‌های تحول لوکس سازی خودرو در چین – مدل‌های سدان و شاسی بلندی که خصوصیات سنتی یک خودروی لوکس را با فنآوری‌های پیشرفته ترکیب می‌کنند. 
  • سیتروئن C6 زیباتر در داخل – این خودروی سیتروئن که انحصارا برای بازار چین ساخته می‌شود طراحی داخلی بسیار زیبایی در مقایسه با طراحی خارجی دارد.
    سیتروئن C6 زیباتر در داخل – این خودروی سیتروئن که انحصارا برای بازار چین ساخته می‌شود طراحی داخلی بسیار زیبایی در مقایسه با طراحی خارجی دارد. 
  • کارپد شرکت BYD یک آینه هوشمند بزرگ است – این فنآوری جدید درون خودرویی تجربه گوشی‌های هوشمند را در خودرو به شما می‌دهد.
    کارپد شرکت BYD یک آینه هوشمند بزرگ است – این فنآوری جدید درون خودرویی تجربه گوشی‌های هوشمند را در خودرو به شما می‌دهد. 
  • شورولت Malibus همه را به حیرت انداخت – آیا مقایسه مدل‌های جدید و قدیمی نشانه‌ای از فراموش شدن انسان در روند طراحی خودرو است؟
    شورولت Malibus همه را به حیرت انداخت – آیا مقایسه مدل‌های جدید و قدیمی نشانه‌ای از فراموش شدن انسان در روند طراحی خودرو است؟ 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: