کد خبر: ۳۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ادعای تازه درباره سعید محمد و سکوت مبهم او
در روزهای اخیر فعالیت های سیاسی سعید محمد کاهش یافته او کاملا در سکوت به سر می برد. همین موضوع شائبه احتمال عقب نشینی او از حضور در انتخابات را به وجود آورده است.
قلم‌نیوز:سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت این نهاد از سعید محمد نامزد انتخابات ریاست جمهوری و فرمانده پیشین قرار گاه خاتم را رد کرد.  او همچنین کنار گذاشتن سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیا را هم به دلیل تخلف او در ورود به انتخابات دانست.

جوانی گفت: "سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است." 

پیشتر حمیدرضا ترقی عضو موتلفه مدعی شذه بوذ که سعید محمد به دلیل تخلف از قرارگاه برکنار شده است که از سوی محمد قویا تکذیب شد و ترقی مجبور به عذرخواهی از او شد. 

سعید محمد زمستان سال گذشته برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داد. 

اعلام نامزدی محمد با مخالفات های زیادی همراه بود و نیروهای اصولگرا از آن استقبال نکردند. با این حال نام او به عنوان یک نامزد سپاهی مطرح است. 

سردار جوانی در این باره می گوید: «سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد. اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است. این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و بویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند و از طرفی، متأثر از افرادی است که تصور می‌کنند چون سعید محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه را برعهده داشته‌ و به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند، احتمالاً ورود ایشان به عرصه انتخابات با نظر و تأیید و حمایت سپاه است.»

در همین حال در روزهای اخیر فعالیت های سیاسی سعید محمد کاهش یافته او کاملا در سکوت به سر می برد. همین موضوع شائبه احتمال عقب نشینی او از حضور در انتخابات را به وجود آورده است. 

روزنامه اعتماد در این رابطه نوشت: "به نظر می‌رسد او تصمیم گرفته تعطیلات را به همراه تیم خود به برنامه‌ریزی برای تبلیغات انتخاباتی و همچنین حل چالش‌های سیاسی سال 99 صرف کند. البته این سکوت رسانه‌ای تاحدودی مبهم است و بعید نیست که از فضایی منفی متاثر باشد که اواخر سال گذشته با کناره‌گیری‌اش از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا ایجاد شد."


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: