کد خبر: ۳۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
جزئیات معاملات بورس امروز هشتم فروردین ۱۴۰۰
بورس امروز کار خود را با روند نسبتا صعودی آغاز کرده است. شاخص کل در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار، در حد هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرده و با نوسان همراه است.
قلم‌نیوز:تا این لحظه نماد‌های رمپنا و خودرو تنها نماد‌های شاخص‌ساز با تاثیر مثبت بر شاخص کل هستند و دیگران از جمله فولاد، فارس، شپنا، فملی و شبندر با تاثیر منفیشان روی شاخص کل سایه انداخته‌اند. اتفاقی که باعث شده شاخص کل تنها پنج صدم درصد رشد کند، اما در طرف مقابل شاهد افزایش ۲۱ صدم درصدی شاخص‌هم‌وزن هستیم.

شرکت‌های کوچک و خودروسازی‌ها مثل روز گذشته بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند و شرکت‌های بزرگ چندان موفق عمل نمی‌کنند. طوری که شاهد تشکیل صف فروش برای اغلب نماد‌های شاخص‌ساز هستیم، با این وجود آن‌ها ظورشان به شاخص کل نرسیده است.

تقسیم بازار به دو نیمه مساوی

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی بازار امروز، نماد‌های بورسی به دو نیمه تقریبا مساوی تقسیم شده‌اند. طوری که از بین ۲۹۷ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۴۰ نماد روند صعودی دارند و ۱۵۷ نماد با کاهش قیمت سهام مواجه شده‌اند. در بازار فرابورس هم از مجموع ۱۹۶ نماد معامله شده شاهد افزایش قیمت سهام در ۸۷ نماد هستیم و ۱۰۹ نماد با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند.

انگار که بورسی‌ها چشم انتظار کاهش قیمت دلار باشند، سهام دلاری بازار که از جمله آنها می‌توان به پالایشگاه‌ها، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی اشاره کرد، امروز عموما روند نزولی و اغلب صف فروش دارند. در طرف مقابل سهام ریالی که از جمله آنها خودرویی‌ها و گروه‌های کوچک اشاره کرد، روند صعودی دارند.

بیشترین آمار معاملات امروز مربوط به همین گروه خودروسازی است که در آن خساپا و خگستر سه درصد و خودرو دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. اغلب نمادهای این گروه سبزرنگ هستند و برای خپارس و خرینگ صف خرید تشکیل شده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF در رتبه دوم بیشترین آمار معاملات قرار دارد.

در این گروه پالایش یک درصد دیگر عقب‌نشینی کرده و دارا یکم نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. دیگر صندوق‌های ETF سهامی بر خلاف نمادهای شاخص‌ساز با شرکت‌های کوچک همراه شده و روند صعودی در پیش گرفته‌اند. فرآورده‌های نفتی امروز سراسر قرمزرنگ هستند.

حتی شتران هم که روز گذشته بر خلاف دیگر نمادهای پالایشی صف خرید داشت، امروز به مدار نزولی افتاده و شاهد کاهش قیمت سهام آن در کنار شپنا، شبندر و شبریز هستیم. گروه محصولات شیمیایی عمدتا به رنگ قرمز درآمده.

نمادهای بزرگ گروه از جمله پترول، شگویا، زاگرس، فارس، شلعاب، مارون و شغدیر دچار صف فروش شده اما شرکت‌ها کوچکتر شرایط بهتری دارند. گروه فلزات اساسی روند مشخصی ندارد. برخی نمادهای از جمله فایرا و فولاژ شاهد تشکیل صف خرید هستند.

برخی مثل فرزین و ذوب در مسیر صعودی حرکت می‌کنند، فملی نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‎‌شود و فولاد و فباهنر روند نزولی در پیش گرفته‌اند. دیگر گروه‌ها که عمدتا گروه‌های کوچک بازار هستند با رنگ سبز به نقشه آمده‌اند.

در بینشان استخراج کانه‌های فلزی، بانکی‌ها و سیمانی‌ها نزولی هستند و شاهد افزایش قیمت سهام نمادهای گروه رایانه، بیمه، غذایی‌ها، خدمات فنی مهندسی، دارویی‌ها، حمل و نقل، قند و شکر، ماشین آلات، زراعت، نهادهای مالی، مخابرات، لیزینگ‌ها و نیروگاه‌ها و ... هستیم.

منبع: فرارو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: