کد خبر: ۳۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در ۲۵ استان کشور، نسبت به وزش باد شدید با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر و خسارت‌های ناشی از آن هشدار داد.
قلم‌نیوز: سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش باران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

این سازمان همچنین برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز ،تهران، گیلان و غرب مازندران نیز بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

بر اساس این گزارش، شدت بارش‌ ها امروز در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و غرب کردستان خواهد بود. همچنین فردا (پنجشنبه) استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر و سایر نقاط کشور نیز با بارش باران خواهند داشت.

شدت بارش ها فردا مربوط به استان‌های کردستان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران است و بارش ها در غرب کشور نیز همراه با رعد و برق خواهد بود.

روز جمعه در شرق سواحل خزر، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

به پیش بینی سازمان هوا شناسی این سامانه بارشی عصر جمعه از شمال شرق کشور خارج و روز شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام را شاهد خواهیم بود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در ۲ روز آینده نیز در مناطقی از جنوب غرب و غرب، مرکز و شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید و گرد و غبار را پیش بینی می کنیم.

بر اساس این گزارش،‌ طی این روزها، بخش‌ های غربی و مرکزی خلیج فارس و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

این گزارش می افزاید: تهران امروز گاهی وزش باد شدید همراه با رگبار باران و احتمال رعد و برق را خواهد داشت، حداکثر دمای امروز پایتخت به ۲۵ درجه بالای صفر و حداقل دمای فردا صبح تهران به ۱۵ درجه بالای صفر می رسد.

هواشناسی برای دو روز آینده دربرخی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق، و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی کرده است. بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس نیز مواج گزارش شده است.

تشدید فعالیت سامانه، ‌موجب آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، خطر سیلاب به ویژه در جنوب آذربایجان غربی، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد خواهد شد.

بنا بر اعلام سازمان هوا شناسی، از اواخر هفته جاری تا اول هفته آینده نیز با ورود سامانه جدید که اواخر وقت دیروز (سه‌شنبه) ‌وارد کشور شده و تا پایان وقت روز شنبه ۷ فروردین فعال است، شاهد وزش باد شدید (با سرعت متوسط ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت)، وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه ای و محلی را شاهد خواهیم بود.

این سامانه روز پنج‌شنبه ۵ فروردین نیز آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان  را تحت تاثیر قرار می دهد.

سامانه جدید بارشی، روز جمعه ۶ فروردین نیز در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب خراسان رضوی، جنوب قم، مرکزی و روز شنبه ۷ فروردین اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی  و جنوب قم فعال خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: