کد خبر: ۳۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
دولت ریاض در ادامه مواضع کینه‌توزانه خود علیه ایران خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است.
قلم‌نیوز:دولت ریاض در ادامه مواضع کینه‌توزانه خود علیه ایران خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری سعودی "واس"، دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای بار دیگر ادعا کرد که ایران از یمن حمایت تسلیحاتی می‌کند.

در ادامه این بیانیه که پس از نشست هفتگی سه شنبه شب دولت عربستان به ریاست پادشاه سعودی صادر شده، بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید شده است.

دولت سعودی در این بیانیه مدعی شده که سلاح‌های ایرانی باعث ایجاد ترس و وحشت مردم یمن شده است و از طرفی با آن غیرنظامیان سعودی هدف قرار می‌گیرند.

هیئت دولت عربستان در این بیانیه همچنین به تلاش‌های "مارتین گریفیتث" نماینده سازمان ملل در امور یمن برای برقراری آتش بس در این کشور اشاره و مدعی شده که ریاض از این تلاش ها حمایت می‌کند.

دولت سعودی در حالی ادعای حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن را مطرح می‌کند که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تا پنجشنبه گذشته، ۱۸۶ بار آتش بس در استان الحدیده (غرب) را نقض کرده است.

از سوی دیگر، مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن سه‌شنبه اعلام کرد که حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف به صنعا، غیر نظامیان یمنی را هدف و معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بحران یمن، بزرگترین فاجعه انسانی جهان است و قحطی، این فاجعه را افزایش می دهد، افزود: آتش بس در تمام مناطق یمن، بازگشایی فرودگاه صنعا و تضمین ورود سوخت و کالا یک ضرورت فوری بشردوستانه برای کاهش این بحران است.

در روزهای گذشته حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن افزایش یافته است و در مقابل نیز نیروهای یمنی در واکنش به این حملات، مناطق غیرنظامی در خاک عربستان را هدف قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: