کد خبر: ۳۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
نماینده ادوار مجلس گفت: به نظرم اگر محسن رضایی با همین فرمان پیش برود در مقابل قالیباف برنده می‌شود.
قلم‌نیوز:«غلامرضا تاجگردون»، نماینده ادوار مجلس، در رابطه خیز انتخاباتی محمدباقر قالیباف برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در ابتدا قالیباف خیزی سریع برای انتخابات ریاست جمهوری برداشت که زود خوابید. خود او و مشاورانش یک اشتباه، در روند ورود به انتخابات انجام دادند. او توقعاتی ایجاد کرد که نمی‌تواند به آن‌ها عمل کند و رزومه اجرایی خودش را به خطر انداخت.

او افزود: شاید اگر قالیباف به مجلس نمی‌آمد، قطعا وارد انتخابات ریاست جمهوری و تبدیل به یک کاندیدای بالقوه می‌شد. تنها فردی که از جناح اصولگرا حق داشت ادعای کاندیداتوری کند، او است.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: اشتباه قالیباف این بود که به مجلس آمد. دومین اشتباه او نیز این بود که خواست از جایگاهش به عنوان رئیس مجلس برای تبلیغات استفاده کند.

او ادامه داد: به نظر من قالیباف کاندیدا نیست، زیرا احتمال رای‌آوری‌اش ضعیف است و همچنین در صورت کاندیداتوری جایگاه ریاستش در قوه مقننه را از دست خواهد داد، چون انتخابات ریاست مجلس هفتم خرداد و انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد است یعنی باید تکلیف رئیس مجلسی خود را مشخص کند.

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: کاندیدا ریاست جمهوری بودن او مصادف است با کناره‌گیری‌اش از کاندیدا ریاست مجلس شدن. در این صورت قالیباف دیگر رئیس مجلس نخواهد بود و به نظر من باتوجه به نوع رفتارش که فیدبک منفی در رسانه‌ها داشت، مشاور اصلی‌اش از کاندیدا شدن او جلوگیری خواهد کرد.

او درباره قیاس محسن رضایی و قالیباف که دوره‌های متعدد کاندیدا شدند، افزود: موضوع محسن رضایی با قالیباف متفاوت است. رضایی هیچ گاه از سوی جریان خاص سیاسی برای انتخابات کاندیدا نشده و همیشه از موضع شخصی خود کاندیدا شده است. رضایی علی‌رغم تحصیل‌کرده بودنش، ممکن است بتواند رئیس جمهور خوبی شود یا نشود و من در این مورد اظهارنظر نمی‌کنم، اما موضوع قالیباف جدا است


تاجگردون خاطرنشان کرد: قالیباف همیشه از موضع اینکه من برنده می‌شوم، تهاجمی برخورد کرده بنابراین شکست خورده است. یعنی اگر فکر می‌کرد که اینگونه صحیح است، باید دفعه‌های گذشته قبول می‌شد پس موضوع قالیباف فرق می‌کند. حتی اگر او چندین بار کاندیدا می‌شد، عملکرد ۷.۸ ماهه‌اش بیانگر رای نیاوردن او در جامعه است.

او افزود: محسن رضایی شانس بیشتری دارد.

تاجگردون در پایان گفت: به نظرم اگر محسن رضایی با همین فرمان پیش برود در مقابل قالیباف برنده می‌شود؛ لذا شانس محسن رضایی بیشتر است، من طرفدار رضایی نیستم، اما در قیاس با قالیباف او را برنده می‌دانم.

منبع: برنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: