کد خبر: ۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
در سالهای اخیر طراحی و ساخت خودروهای مفهومی با شکل و شمایل خاصی در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رواج چشمگیری یافته است.

به تازگی خودرویی منحصربفرد در قطر رونمایی شده که می توان آن را بمب افکن رادارگریز دنیای خودروسازی به شمار آورد.

با بمب افکن رادارگریز دنیای خودروسازی آشنا شوید

در سالهای اخیر طراحی و ساخت خودروهای مفهومی با شکل و شمایل خاصی در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رواج چشمگیری یافته است. پیشتر در امارات پروژه های مختلف ساخت خودروهای مفهومی عضلانی و پرتوان در دستور کار قرار گرفته بود و حالا از قطر خبر می رسد که نمونه تازه ای از این نوع محصولات رونمایی شده است.

این خودروی منحصربفرد که توسط برند Elibriea رونمایی شده در واقع یک بمب افکن رادارگریز ترسناک در دنیای خودروسازی مدرن به شمار می آید. بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی این محصول جدید را دسته کمی از یک نوآوری هیجان انگیز در این صنعت نمی دانند.

خاورمیانه همواره یکی از بزرگترین بازارهای جهانی در زمینه خریداری فروش خودروهای اسپرت بوده و حالا این نکته که در این منطقه از جهان این دسته از خودروها تولید می شود برای کارشناسان از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

شرکت Elibriea در نمایشگاه خودروی قطر که به تازگی برگزار شده از این خودرو رونمایی کرد. شباهت زیاد این خودرو به لامبورگینی Veneno که البته با ظریف کاری های چشم نوازی در قسمتهای مختلف همراه بوده توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

ساختار آیرودینامیکی در این خودرو حرف اول و آخر را می زند به طوری که می توان گفت شیشه جلوی خودرو در راستای کاپوت آن بوده و کمترین زاویه ممکن را با آن دارد.

این خودرو مجهز به موتور شش سیلندر ۵۲۵ اسب بخاری است که در زیر بدنه ساخته شده از فیبر کربنی جاساز شده است.

نکته قابل توجه درباره این خودرو وزن کم آن است یعنی حدود یک تن که این مهم به واسطه بهره گیری از فیبر کربنی در ساخت بدنه آن به دست آمده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: