کد خبر: ۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مشاور رئیس جمهور سازمان منطقه آزاد کیش را در زمینه تامین منابع مالی؛ تنها منطقه موفق میان مناطق آزاد کشور برشمرد.
قلم‌نیوز:حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، صبح جمعه ۲۲ اسفند در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش بر مدیریت مدبرانه سازمان منطقه آزاد کیش در تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های مختلف در این منطقه اشاره کرد و گفت: منابع مالی تامین شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش باید برای حل مشکلات اساسی و توسعه جزیره کیش هزینه شود.

مومنی با تاکید بر این که ایجاد زیرساخت‌های جزیره کیش از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است اظهار داشت: تحقق این اقدام مهم و ارزشمند سبب جذب سرمایه گذارانی از نقاط مختلف کشور برای بهره مندی از ظرفیت‌های این منطقه خواهد شد.وی با بیان این که با محدودیت‌های سراسری ناشی از شیوع بیماری کرونا شمار زیادی گردشگر از سراسر کشور تمایل دارند به جزایر قشم و کیش سفر کنند گفت: جزایر قشم و کیش از جمله مناطق گردشگر پذیر کشور محسوب می‌شوند که در ایام نوروز این مناطق شرایط سفر برای طبقات مختلف جامعه را فراهم کرده اند.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جزیره کیش را نخستین منطقه آزاد کشور عنوان کرد و افزود: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، ظرفیت‌های این منطقه مورد استقبال سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی سراسر کشور قرارگرفته است.

حمیدرضا مومنی در ادامه تصریح کرد: منطقه آزاد کیش با یک برنامه ریزی مدون می‌تواند در زمینه توسعه زیر ساخت‌های آب و برق این منطقه اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

مومنی حفظ و ارتقای امنیت در مناطق آزاد را یکی از ویژگی‌های بارز این مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: با یک هم افزایی و خرد جمعی و تدوین برنامه‌های اصولی مسایل پیش رو در این مناطق قابل حل است.

به گفته مومنی با وجود چالش‌های بین المللی و فشار‌های مضاعف ناشی از تحریم‌های های ظالمانه دشمنان و شیوع جهانی بیماری کرونا، مناطق آزاد توانسته در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کند.

شایان ذکر است حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور در دومین روز از سفر خود به همراه سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و با هدف آشنایی بیشتر با روند فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی از مجموعه تفریحی پنگوئن کیش که به زودی به بهره برداری می‌رسد بازدید کرد.

منبع: منطقه آزاد کیش
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: