کد خبر: ۳۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
تحلیلی براساس نظرات کاربران بزرگ‌ترین وب‌سایت گردشگری ایران
قلم‌نیوز:کشور ترکیه و شهر استانبول پرطرفدارترین مقصد توریستی دنیا برای ایرانیان است، چراکه هم سفر به آن راحت است و دردسرهای گرفتن ویزا را ندارد و هم اینکه تلفیقی از چندین فرهنگ مختلف را در خود جای داده که برای هر گردشگری جذاب و جالب توجه است و البته بیشترین حجم پروازهای سیستمی و پروازهای چارتری به شهر استانبول انجام میشود.

جالب است بدانید که ایرانیان زیادی هر ساله، شهرهای مختلف ترکیه و به خصوص استانبول را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اما چرا استانبول و تور استانبول تا این اندازه در میان ایرانیان محبوبیت دارد؟

هرساله باتوجه به آماری که سایتهای نقد و بررسی و رتبه بندی مشابه تریپ ادوایزرانجام میدهند مسافران آتی در انختاب مقاصد و هتلها و تفریحات خود کار آسانتری را پیش روی دارند. در ایران نیز لست سکند بعنوان یکی از سایت‌های مرجع در صنعت گردشگری ایران از سال 1392 این امر را آغاز کرده است و بستر درج نقد و بررسی و امتیاز دهی به شهرهای توریستی، هتلها، جاذبه های گردشگری و رستوران فراهم شده است. این درجه بندی ها و امتیازات از میان نقد و بررسی های کاربران پرسفر به دست آمده است، بیش از 165 کاربر، به این شهر استانبول امتیاز داده‌اند و المانهای مختلف آنرا نقد و بررسی کرده اند. البته، فاکتورهای این امتیازدهی بسیار مهم هستند چراکه مشخص می‌کند گردشگر ایرانی در این شهر به دنبال چه مزایا و امکانات می‌گردد؟

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، 80 درصد از کاربران لست‌سکند، استانبول را برای تفریح مناسب می‌دانند و 77 درصد از آن‌ها، استانبول را به عنوان محل خوبی برای خرید می‌شناسند. همچنین، امتیاز کلی استانبول نیز 3.9 از 5 بوده است که البته این امتیاز و این درصدها، باتوجه به ثبت روزانه‌ی امتیاز و نقد و بررسی از سوی کاربران لست‌سکند، متغیر است. اما آنچه در کل و با نگاهی اجمالی به آمار ثبت شده، به دست می‌آید این است که ایرانیان در استانبول، بیشتر به دنبال تفریح و خرید هستند! البته که 70 درصد از کاربران وجهه‌ی فرهنگی و تاریخی استانبول را هم جذاب و جالب توجه دانسته‌اند.

همچنین در بخش امتیاز دهی به آیتمهای شهر استانبول سهولت و ارزانی دسترسی به وسائل حمل و نقل عمومی و همچنین تنوع در خورد و خوراک و رستوران ها بیشترین امتیاز ممکن را از مسافران قبلی استانبول گرفته اند.

همچنین مسافران قبلی استانبول این شهر را برای سفرهای مذهبی و همچنین انجام تفریحات آبی و بعد از آنها تفریحات ماجراجویانه مناسب ندانسته اند. همچنین در بخش امتییاز دهی و در بین تمامی امتیازات کمترین امتیاز را آشنایی پایین و اندک اهالی استانبول با زبان انگلیسی و بعد از آن مهارت رانندگی پایین رانندگان استانبول دانسته اند.

چرا ایرانیان به استانبول سفر می‌کنند؟

در کنار تمامی موارد گفته شده، یکی دیگر از نکاتی که برای گردشگران ایرانی در سفر به استانبول مهم است، محل اقامت و منطقه سکونتشان در استانبول است که اکثرا بدون اینکه اطلاع دقیقی از آن داشته باشند، صرفا باتوجه به ستاره‌های هتل، آن را انتخاب می‌کنند. از دیگر مواردی که در وب‌سایت لست سکند به آن توجه شده، معرفی انواع هتل استانبول به همراه نقد و بررسی‌هایی است که توسط خود کاربران و مسافران قبلی نوشته شده است. این نقد و بررسی‌ها کاملا واقعی و بدون غرض‌ورزی هستند و همین مورد، کار انتخاب را برای مسافران راحت‌تر کرده است. بد نیست بدانید که تمامی نقد و بررسی‌هایی که در این وب‌سایت برای شهرهای مختلف نوشته شده – از انواع ویژگی‌های شهر گرفته تا جاذبه و هتل – پس از بررسی منتشر شده و راستی‌آزمایی می‌شوند.

بسیاری از کسانی که برای دفعه اول به شهر استانبول سفر میکنند اقامت در منطقه تکسیم در قسمت اروپایی را انتخاب میکنند. منطقه بیوگلو و میدان تکسیم و خیابان استقلال جز مناطق معروف و توریستی استانبول محسوب میشوند و دسترسی آسان به خرید و بسیاری از جاذبه های توریستی از این منطقه بسیار آسان و سهل است. همچنین در پکیج تورهای استانوبل بیشتر هتلهای این منطقه قرار میگیرد.  اما  مسافرانی که برای دفعات بیشتری به این سفر میکنند در مناطقی مانند شیشلی، نیشانتاشی و . . .  را انختاب میکنند.  همچنین کمترین تعداد مسافر به منطقه آسیایی سفر میکنند، چرا که اکثر جاذبه ها و مراکز خرید در منطقه اروپایی قرار دارند.

چرا ایرانیان به استانبول سفر می‌کنند؟

شاید بتوان در یک کلام گفت که سفر به استانبول برای ایرانیان بیشتر در تفریح و خرید خلاصه می‌شود اما اگر این تفریح با اطلاع و آگاهی باشد، بدون شک فرصت‌های بهتری را در سفر فراهم کرده و باعث خواهد شد تا از آن لذت بیشتری ببریم. رسالت لست‌سکند در صفحه‌ی شهر استانبول و سایر شهرهای دنیا نیز همین است تا اطلاعات کافی و مفیدی را از طرف خود کاربران و اهالی سفر، در اختیار دیگر مسافران قرار دهد تا تجربه‌ی بهتری را برای شما رقم بزند. شما هم می‌توانید عضوی از این چرخه‌ی مفید باشید و تجربیاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید تا علاوه بر این کار، از فرصت‌های ویژه‌ای که این وب‌سایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، بهره‌مند شوید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: