کد خبر: ۳۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است سود سهام عدالت سال ۹۸ آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند، سودشان ۲ برابر است.
قلم‌نیوز:محمدعلی دهقان‌دهنوی اعلام کرد: در صورتی که سهامداران سهام عدالت (هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم) اقدام به فروش سهام خود نکرده‌اند سود سهام سال ۹۸ به آن‌ها پرداخت می‌شود و افرادی که اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند اگر قبل از برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها باشد، سود به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: اطلاعات سهامداران در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و این شرکت مشخص می‌کند چه میزان سود به هر سهامدار عدالت تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از نظر قانونی مهلت تخصیص سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر به پایان رسیده است و باید سودها را در وجه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کند تا شرکت سپرده‌گذاری به سهامداران تخصیص دهد.

وی افزود: تلاش ما این است تا پایان امسال این رقم به حساب سهامداران عدالت واریز شود. چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، بخشی از آن در سال آینده واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است سود سهام عدالت سال ۹۸ آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار تومان است و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند سودشان ۲ برابر است.

وی درباره طرح حمایت از سهامداران خرد گفت: بر اساس این طرح سهامداران خردی که در تاریخ ۱۲ اسفند دارایی کمتر از ۱۰ میلیون تومان داشته باشند، چنانچه پرتفوی خود را تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تغییری ندهند و تا آن زمان بازدهی کمتر از ۲۵درصد از بازار سهام دریافت کرده باشند، ما به التفاوت آن را از صندوق توسعه بازار، اوراق تبعی دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اوراق تبعی یک نوع بیمه سهم است و این اوراق یک نماد است و روی همه بر سهام‌های افرادی که زیر ۱۰ میلیون سهم دارند اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: برای افرادی که سبد سهام آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون تومان است سازوکار دیگری لحاظ خواهیم کرد تا از روش‌های غیر مستقیم استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این طرح برای افرادی است که امسال سهام خریداری کردند و مشمول سهامداران سهام عدالت نمی‌شود.

دهقان‌دهنوی با اشاره به اینکه یکی از جنبه‌های اعتمادسازی در بازار سرمایه، تقویت نظارت است ادامه داد: آرامش و ثبات و سودآوری ‌بازار سرمایه، برای کسانی خواهد بود که در چارچوب ‌مقررات فعالیت می‌کنند.

وی گفت: نهادهای مالی حاضر در بازار سرمایه برای ارائه خدمات با کیفیت به اعضا، از نظر کمی و کیفی خود را گسترش بدهند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بازار سرمایه بازاری مبتنی بر علم است و افراد دارای مسئولیت باید در آن اظهار نظر کنند، اما اظهار نظرهای غیرمسئولانه ممکن است موجب ضربه به اعتماد مردم و آرامش بازار سرمایه شود.

وی با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه در کشور رو به بهبود است گفت: بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شده است و مسیر را به گونه‌ای طراحی خواهیم کرد که هم شرایط خاص بازار سرمایه کشور در نظر گرفته شود و هم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: