کد خبر: ۲۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
به دنبال درز یک نامه دیپلماتیک به مطبوعات، آمریکا اعلام کرد هنوز هیچ تصمیمی درخصوص وضعیت نیروهای آمریکایی در افغانستان در آستانه ضرب‌الاجل اول مه برای خروج آنها از این کشور اتخاذ نشده است.
قلم‌نیوز:یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در ایمیلی به خبرگزاری آناتولی گفت: همه گزینه‌ها همچنان روی میز هستند.  

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ظاهرا نامه‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان توسط خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان منتشر شده است.

در این نامه ظاهرا بلینکن هشدار داده بود که اگر آمریکا بخواهد طبق تاریخ توافق شده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و جنبش طالبان همه نیروهای خود را تا اول مه از افغانستان خارج کند، اوضاع امنیت در این کشور وخیم می شود و طالبان سریعا دست به تصرف‌های قلمرویی می‌زند.

بلینکن در این نامه گفته است: بسیار صریح و شفاف با شما صحبت می کنم تا شما نیز فوریت و ضرورت صحبت‌های من در رابطه با اقدامات جمعی شرح داده شده در این نامه را درک کنید.

وی تاکید کرد که آمریکا پیشنهادی را برای کاهش خشونت‌ها به مدت ۹۰ روز آماده کرده تا مانع طالبان از انجام حملات بهاره شود و فضای دیپلماتیکی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی میان دولت کابل و طالبان ایجاد کند.

طالبان هفته گذشته به محض ورود زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان به قطر مذاکرات درخصوص این برنامه را با وی از سر گرفت.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صحت و اعتبار این نامه را تایید نکرد و گفت، آمریکا هرگز درباره مکاتبات با رهبران خارجی صحبتی نمی‌کند. اما وی افزود: سفر خلیل‌زاد بیانگر ادامه دیپلماسی آمریکا در این منطقه است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: