کد خبر: ۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
شاخص كل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه) با افت 99 واحدي در ارتفاع 78 هزار و 285 قرار گرفت.
شاخص كل بورس 99 واحد افت كرد

در پايان معاملات امروز، يك ميليارد و 414 ميليون سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و 370 ميليارد ريال در 103 هزار و 800 نوبت دادوستد شد.
نمادهاي جم، تاپيكو، فملي و رمپنا با بيشترين تاثير منفي زمينه ساز افت شاخص شدند، اما نمادهاي خساپا، اخابر و فخوز با تاثير مثبت خود جلوي افت بيشتر شاخص را گرفتند.
بيشتر شاخص هاي اصلي بازار سرمايه نيز به جز شاخص كل (هم وزن) و شاخص قيمت (هم وزن) منفي بودند؛ بر اين اساس شاخص قيمت (وزني-ارزشي) 37 واحد، شاخص آزاد شناور 31 واحد، شاخص بازار اول 13 واحد و شاخص بازار دوم 547 واحد كاهش يافت.
شاخص كل (هم وزن) 15 واحد و شاخص قيمت (هم وزن) نيز 12 واحد رشد كرد.

** دادوستد 368 ميليون اوراق بهادار در فرابورس
بازار فرابورس امروز با خريد و فروش 368 ميليون و 590 هزار ورقه بهادار در 27 هزار و 390 نوبت به ارزش يك هزار و 221 ميليارد و 580 ميليون ريال به كار خود پايان داد.
امروز ذوب آهن اصفهان با مبادله 63 ميليون و 820 هزار سهم به ارزش 176 ميليارد ريال بيشترين حجم و ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت كرد. نماد شركت‌هاي پالايش نفت تهران، بانك دي و سرمايه‌گذاري مسكن تهران هم پربيننده‌ترين نمادهاي امروز بودند.
اگرچه در اوايل ساعت بازار آيفكس دو واحد بالا رفت اما به تدريج نزولي شد و در پايان با ثبت 2.3 واحد كاهش در مقايسه با ديروز، عدد 800.18 را نشان داد.
طبق اين گزارش، شركت‌ ساينا در كنار توسعه و آهن و فولاد ارفع و هلدينگ خاورميانه بيشترين افزايش قيمت را داشتند و در سوي ديگر بازار، سهام توسعه و عمران كرمان، نيرو سرمايه و عمران و توسعه شاهد با بيشترين افت قيمت روبرو شد.
همچنين در بازار اول 49 ميليون و 390 هزار ورقه بهادار به ارزش 103 ميليارد و 620 ميليون ريال دادوستد شد و بيشترين حجم معاملات سهام در نماد بيمه دي رخ داد.
همچنين، 169 ميليون و 540 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 575 ميليارد و 210 ميليون ريال خريد و فروش شد و بالاترين افزايش قيمت در اين بازار مربوط به صنايع بهداشتي ساينا بود.
امروز، اوراق تسهيلات مسكن با افزايش قيمت مواجه شد به طوري كه هر ورقه آن در محدوده 744 تا 800 هزار ريال مورد معامله قرار گرفت.
بيشترين حجم و ارزش معاملات ETF (صندوق هاي سرمايه گذاري قابل معامله) نيز به صندوق سرمايه‌گذاري اعتماد آفرين پارسيان با خريد و فروش 5 ميليون و 310 هزار سهم به ارزش 69 ميليارد ريال اختصاص يافت.
در بازار اوراق با درآمد ثابت 232 ميليارد ريال دادوستد انجام شد و بيشترين حجم و ارزش مبادلات اين بازار در اختيار اوراق مرابحه مگاموتور بود. ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامي نيز در اين بازار بيش از 83 ميليارد ريال بود و بيششترين ارزش معاملات در نماد 'اخزا4' رقم خورد.
امروز همچنين با گشايش نماد معاملاتي اوراق اجاره دولت در نماد 'اجاد'، معاملات ثانويه اين اوراق در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران آغاز شد؛ همچنين پذيره نويسي واحدهاي ETF (صندوق هاي سرمايه گذاري قابل معامله) آرمان آتيه درخشان مس در بازار سوم به پايان رسيد.
همچنين نماد معاملاتي شركت صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود امروز پس از ارائه اطلاعات واقعي، بازگشايي شد و در پايان معاملات امروز با توجه به اطلاعات منتشره توسط شركت صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود، مبني بر برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه اين هفته، نماد معاملاتي مذكور متوقف شد. 
نماد معاملاتي شركت «كي بي سي» نيز براي برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه، متوقف شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: