کد خبر: ۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
سری بازی‌های ‌AC Chronicles روی یک ساختار حرکت خواهد کرد، در نتیجه اگر China را بازی کرده باشید، احتمالا India از منظر گیم پلی تفاوت چندانی با آن برای شما نخواهد داشت.

چند سال پیش که شرکت یوبی ‌سافت در حال ساخت سومین نسخه از ماجراهای اتزیو آدیتوره یعنی Assassin’s Creed Revelations بود، یک نظرسنجی در سایت خود قرار داد و از طرفداران بی‌شمار این فرنچایز پرسید دوست دارند نسخه بعدی بازی در چه برهه زمانی اتفاق بیفتد.

تاج‌محل و نزاع بی‌پایان 2 فرقه مرموز

حالا که چند سال از آن زمان گذشته و هر سال شاهد انتشار نسخه‌ای جدید از بازی بوده‌ایم، جالب بودن گزینه‌هایی را که آن زمان در نظرسنجی مطرح شده بود، درک می‌‌کنیم.

گزینه‌ها شامل دوران انقلاب آمریکا، فرانسه و انگلستان انقلاب صنعتی، دوران استعماری هند، برهه‌‌ای از سامورایی‌های ژاپنی و همچنین روسیه بود.‌

کافی است به بازی‌های این مجموعه در چند سال اخیر نگاه کنیم تا متوجه شویم شرکت یوبی ‌سافت طرح اولیه بازی‌هایش را از چه زمانی آماده کرده‌است.

انقلاب آمریکا را در AC III و Liberation HD تجربه‌کردیم، AC IV و Freedom Cry ما را‌ به دوران دزدان دریایی کارائیب برد، با‌ AC: Unity و AC: Rogue به فرانسه و درگیری‌های انقلاب صنعتی سفر کردیم و AC: Syndicate نیز لندن اواسط قرن نوزدهم را پیش چشمانمان به تصویر کشید. ‌

تقریبا بهار سال‌گذشته نسخه جدیدی از بازی تحت‌عنوان Assassin’s Creed Chronicles China برای کنسول‌های PS3 و X360 و همچنین PC منتشر شد که از چند منظر سرانجام متفاوتی در روند تکراری این فرنچایز داشت.

اولین نکته، سبک بازی بود که تقریبا به یک عنوان سکوبازی دوبعدی تبدیل شده بود، هرچند در بخش‌هایی از محیط امکان حرکت محدود در بعد سوم نیز وجود داشت و بازی‌های این سبکی را به‌اصطلاح 2.5D یا 2.5‌بعدی می‌‌نامند.

گیم پلی، ساختاری امتیازی داشت که در انتهای هر مرحله با توجه به عملکردتان رتبه‌ای به شما داده می‌شد، ولی از آنجا که همواره بیشترین امتیازها برای کمترین درگیرها در نظر گرفته می‌‌شد، تمرکز گیم پلی از اکشن بازی، خیلی بیشتر به سمت مخفی ‌کاری سوق پیدا کرده بود.

دیگر تفاوت بارز این بازی با دیگر نسخه‌های مجموعه AC که عموما حال و هوایی اروپایی داشتند، اتمسفر یا جو داستانی آن بود که پس از سال‌ها بعد از اولین نسخه مجموعه و AC II: Revelations در آسیا قرار داشت.

شرکت یوبی‌‌سافت قبلا اعلام کرده بود بازی‌های AC Chronicles با همین ساختار گیم‌پلی و فضای داستانی مربوط به شرق قرار است خود در قالب یک سه‌گانه باشند که China اولین آنها بود.

بتازگی دومین بازی این مجموعه با پسوند India نیز منتشر شده و قرار است آخرین آن نیز کهRussia نام دارد، طی یکی دو ماه آینده عرضه شود.

همان طور که اشاره شد سری بازی‌های ‌AC Chronicles روی یک ساختار حرکت خواهد کرد، در نتیجه اگر China را بازی کرده باشید، احتمالا India از منظر گیم پلی تفاوت چندانی با آن برای شما نخواهد داشت.

کاراکتر ماجرا که Arbaaz Mir نام دارد تقریبا از همان توانایی‌ها و ابزاری بهره می‌‌گیرد که Shao Jun در China از آنها برخوردار بود.

بیشتر این ابزار و توانایی‌ها در راستای خزیدن از کنار نگهبان‌ها که گاردهای کمپانی هند شرقی هستند، طراحی شده و اگر قرار بر کشتن کسی هم باشد، در سایه انتظار هدف را کشیدن معقولانه‌‌ترین و بهترین کاری است که باید انجام دهید.

به‌طور خلاصه به هر نحوی که می‌توانید باید تلاش کنید از درگیری مستقیم با نگهبان‌ها و دشمنان اجتناب ورزید‌‌.

زیرا با وجود این‌که کاراکتر توانایی‌های ابتدایی در مبارزات را دارد، ولی این توانایی‌ها از روی عمد قدرتمند و غالب طراحی نشده و معمولا تعداد دشمنان نیز در درگیری‌های مستقیم بسیار بیشتر از حد توانایی‌های کاراکتر است.

کاراکتر برای مخفی ماندن از دست دشمنان و حرکت در محیط تجهیزاتی در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به قلابی اشاره کرد که به سقف‌ها متصل شده و می‌‌توانید به اطراف تاب خورده یا خود را به سطحی بالاتر بکشید.

سوت زدن یا پرتاب دارت‌های صدادار از روش‌‌هایی است که به پرت شدن حواس نگهبانان و تغییر مسیر آنها منجر می‌‌شود.

کنترل بازی و هدایت کاراکتر نیز دقیقا مشابه همان چیزی است که سال گذشته در AC Chronicles: China شاهد بودیم.

شاید از معدود تجهیزاتی که در این نسخه به بازی اضافه شده بتوان به بمب‌های دودزایی اشاره کرد که اتفاقا بسیار هم کاربردی است، زیرا با پیشروی در بازی با دشمنان جدیدی مواجه می‌شوید که همچون شما در سایه‌ها و دیگر مکان‌های قابل اختفا پنهان می‌شوند و به محض عبورتان از آنجا شما را غافلگیر می‌‌کنند.

سبک هنری و گرافیک بازی موردی است که به‌طور قطع نسبت به نسخه سال گذشته تفاوت محسوسی داشته و جدا از استروک‌های پخش شدن رنگ توسط قلم مو، با دنیای رنگارنگ تر مواجه‌ایم که حتی در بعضی از مراحل کنتراست زیادی بین رنگ‌ها دیده شده یا حتی رنگ‌های به‌شدت اشباعی دیده می‌‌شود که ما را یاد فیلم‌های بالیوودی و قدیمی هنری روی دستگاه‌‌های پخش VHS می‌‌اندازد.

گیم‌پلی AC Chronicles: India را روی هم رفته می‌توان هیجان‌‌انگیز و جالب توصیف کرد. صحنه‌های فرار هیجان‌انگیز نقش عمده‌‌ای در رقم زدن چنین تجربه‌‌ای دارند.

روایت داستان یا طراحی ماموریت‌ها نیز از دیگر جنبه‌های موفق بازی به شمار می‌رود. از آنجا که بیشتر بازی‌ها از زبان قصه‌گویی مشترکی بهره می‌برند، شما معمولا می‌توانید تشخیص دهید در چه نقطه‌ای از داستان قرار داشته و چه زمانی به نتیجه‌گیری نهایی و پایان قصه خواهید رسید.

ولی India موفق شده کاری کند سه یا چهار بار با خود حدس بزنید این دیگر آخرین ماموریت بازی است، در حالی‌که هنوز به انتهای داستان نرسیده‌اید. این قضیه بیشتر به دلیل طراحی مناسب نقاط اوج در خلال روایت صورت گرفته است.

از بزرگ‌ترین ضعف‌های بازی نیز می‌توان به مجبور کردن بازیکن به مبارزه رودررو با دشمنان در بخش‌‌هایی از بازی اشاره کرد که باعث می‌‌شود ضعف سیستم مبارزات بازی بشدت توی چشم بزند.

این مساله بخصوص در اواخر بازی بشدت آزاردهنده می‌‌شود یعنی زمانی که برای رسیدن به پایان باید مبارزاتی رو در رو را تجربه کنید، در حالی که از ابتدای بازی تا آن نقطه را با تکیه بر مخفی‌کاری صرف و اجتناب از درگیری گذرانده‌اید.

اگر قصد تجربه این بازی را دارید تا قبل از آخر هفته و فرارسیدن بازی‌‌های جدید، این کار را انجام دهید؛ زیرا بعدا ممکن است فراموشتان شود.

Assassin’s Creed Chronicles: India

پلتفرم PC، PS4، Xbox One

سازنده Climax Studios

ناشر Ubisoft Entertainment

سبک اکشن ماجرایی

امتیاز 7


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: