کد خبر: ۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیركل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت: تعدادی از مدیران منطقه ای خط كشتیرانی K Line كشور ژاپن در خاورمیانه به منظور برقراری مجدد خط لاینر كانتینری و تردد كشتی های RO-RO (حمل خودرو) از بندر شهید رجایی بازدید كردند.
كشتی های RO-RO ژاپن در راه بندر شهید رجایی

به نقل روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، ابراهیم ایدنی دوشنبه با اعلام این خبر افزود: خط كشتیرانی K Line با دارا بودن 68 كشتی كانتینری با ظرفیت 355 هزار TEU ، هفدهمین خط برتر كشتیرانی كانتینری جهان است كه حدود یك قرن سابقه فعالیت دارد و بیانیه ماموریت آن تمركز بر مشتری گرایی و CRM است.
وی بیان داشت: تعداد كل ناوگان دریایی این كشتیرانی كه شامل كشتی های رو- رو نیز می باشد ، 499 فروند است كه در 54 مسیر دریایی جهان فعال می باشند.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهاركرد: در نشست مشترك مسئولان بندرشهید رجایی با مدیران منطقه ای خط كشتیرانی بین المللی K Line ، از آنان خواسته شد با توجه به موقعیت منحصربه فرد ترانزیتی ایران ، امكان دسترسی به بازارهای جدید كانتینری و خودرویی برای بندر شهید رجایی فراهم شود تا سهم بازار بزرگترین بندر تجاری ایران در بین بنادر منطقه خلیج فارس ارتقاء یابد. 
وی گفت: براساس اعلام مدیران این كشتیرانی ، قرار است جدیدترین و بزرگترین كشتی رو- رو خط كشتیرانی K Line با ظرفیت هفت هزار و 500 خودرو در آینده ای نزدیك به بندر شهید رجایی سفر كند.
بندر شهید رجایی به علت فاصله كوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای كشتی ها ، با قرار گرفتن در محل تلاقی راهگذر ترانزیتی شمال – جنوب ، مهم ترین كانون تجارت بین المللی ایران محسوب می شود. درشرایطی كه بیش از 90 درصد جابه جایی محموله های تجاری كشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد ، بندر شهید رجایی به تنهایی عهده دار بیش از 53 درصد حجم كل این مبادله ها در زمینه ترانزیت ، واردات و صادرات و سایر فعالیت های بندری است و تاثیرگذاری ویژه ای در اقتصاد منطقه دارد.
كشتي های رو - رو مجهز به سكوي مخصوص در قسمت پهلو یا جلو یا عقب هستند، وسایل نقلیه حامل بار و مسافر مي‌توانند مستقیماً از این كشتي‌ها وارد یا خارج شوند. كشتي های رو - رو معمولاً داراي طبقات مختلف و متحرك هستند تا از فضاي آن حداكثر استفاده به عمل آید. ارتباط این طبقات با آسانسورهاي مخصوص یا سطح شیب‌دار به عمل مي‌آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: