کد خبر: ۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
در حال حاضر شهرداری تهران در حوزه تامین برق تونل‌های شهری ۱۲ میلیارد تومان به شرکت برق بدهکاری دارد و معتقد است که باید هزینه برق مترو با تعرفه های مخفف محاسبه شود.
ماجرای اختلاف نظر 12 میلیارد تومانی برق مترو

آرش کردی با اشاره به بدهی شهرداری به صنعت برق گفت: در خصوص این موضوع صحبت‌هایی صورت گرفته که قطعا ما نیز براساس قانون و مقررات جاری کشور در این زمینه عمل خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که تمام کارهای توانیر براساس قانون صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برق مترو به هیچ عنوان به صورت آزاد محاسبه نمی‌شود بلکه براساس یک تعرفه تعریف شده هزینه برق از شهرداری اخذ می‌شود.

مدیر عامل توانیر ادامه داد: در حال حاضر شهرداری به دنبال تعرفه‌های مخفف برای کاهش پرداخت هزینه‌های برقی خود است که در این زمینه نیز نکاتی را به ما ارائه داده‌اند و ما نیز براساس قانون پس از بررسی عمل می‌کنیم.

به گفته وی در این میان کاری جز اجرای قانون صورت نمی گیرد و تمام تدابیر برای این موضوع لحاظ می شود و اگر در نهایت لازم دانسته شود از تعرفه های مخفف برای پرداخت هزینه برق مترو استفاده می شود.

پیش تر نیز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران در چهل و هشتیمن شورای علنی شهر تهران اعلام کرد که در سال گذشته 180 هزار خاموشی داشتیم که اکثر آنها در زمان مصرف بالای برق بوده است. همچنین در سال گذشته حدود 99 درصد از هزینه برقی که فروختیم وصول شد اما در حال حاضر مشکلاتی با تونل‌های شهری داریم. بر این اساس شهرداری تهران 12 میلیارد تومان به ما بدهکار است و لازم است تکلیف این موضوع روشن شود.

به گفته وی شهرداری معتقد است برق تونل‌های شهری رایگان است اما وزارت نیرو بر این باور است که این موضوع شامل جت‌فن‌های تونل‌ها نمی‌شود بنابراین باید یک بار برای همیشه تکلیف موضوع را روشن کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: