کد خبر: ۲۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
شاخص بورس باز هم نزولی است. با گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات بورس امروز شنبه ۹ اسفندماه، شاخص کل حدود شش هزار و ۸۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و از کانال ۱.۲ میلیونی خارج شده است.
قلم‌نیوز: شاخص کل تا این لحظه ۵۷ صدم درصد و شاخص هم‌وزن شش صدم درصد نوسان دارند. فملی، فولاد، شستا، فارس، وپاسار و تاپیکو به ترتیب بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل گذاشته‌اند. 

مرز ۱.۲ میلیونی بار دیگر از دست رفت

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه ۹ اسفند ۹۹ از مجموع ۳۱۷ نماد بورسی شاهد کاهش قیمت سهام در ۲۸۶ نماد و افزایش آن در تنها ۳۱ نماد هستیم. موردی که نشان می‌دهد امروز ۹۰ درصد نماد‌های بازار به روند نزولی افتاده‌اند و شرایط مساعدی را تجربه نمی‌کنند. در بازار فرابورس هم شرایط چندان قابل تعریف نیست. چراکه در این بازار از مجموع ۲۰۰ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی امروز، ۱۶۹ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و ۳۱ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

نقشه بازار در ساعات ابتدایی معاملات امروز درست مثل روز گذشته به رنگ قرمز درآمده است. بیشترین آمار معاملات مربوط به گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF اختصاص دارد. در بین نماد‌های این گروه پالایش و دارا یکم هر دو دچار صف فروش شده و تا چهار درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. دیگر صندوق‌های سهامی هم عموما شرایط مناسبی ندارند و با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند. در گروه فلزات اساسی شاهد تشکیل صف فروش برای تمامی نماد‌ها به جز کیمیا هستیم. فملی رفتاری مشابهی الاکلنگ به خود گرفته و یک روز صف خرید و روز بعد صف فروش دارد.

انبوه‌سازی‌ها از معدود گروه‌های نسبتا سبزرنگ بازار هستند. در بین آن‌ها شاهد افزایش قیمت سهام کرمان، ثشرق، ثامان و ثنوسا هستیم. در بین محصولات شیمیایی، شگل، شلعاب و شپترو از معدود نماد‌های صعودی گروه هستند و دیگران از جمله پترول، تاپیکو، فارس، آریا، نوری، قرن و ... دچار صف فروش شده‌اند. بانک‌ها و موسسات اعتباری یک دست قرمزرنگ هستند و شاهد کاهش دو درصدی قیمت سهام وپاسار، وبملت، وتجارت، وپست و وبصادر هستیم. هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، دارویی‌ها، خودرویی‌ها، عرضه برق و گاز و رایانه از جمله دیگر گروه‌های سراسر قرمزرنگ بازار امروز به حساب می‌آیند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: