کد خبر: ۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و موسسات تابعه در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.
اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران ساماندهی می شود

علیرضا دبیر در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی طرح «ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و موسسات تابعه» عنوان کرد: شهرداری تهران موظف است به منظور سرعت بخشیدن و دستیابی به اهداف ماده یکصد و بیست و نهم برنامه پنج ساله دوم ضمن افزایش توان پرسنل و کادر اجرایی با تقویت ستاد ساماندهی اسناد و املاک بر تلاش های انجام گرفته ظرف چند سال گذشته بیفزاید.

وی ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه شهرداری تهران موظف است اقداماتی از قبیل تسریع در ورود اطلاعات اسناد و املاک شهرداری تهران در سامانه جامع املاک و قطعی کردن اسناد وکالتی را انجام دهد.

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، قرار گرفتن اسناد در اختیار سازمان املاک را ضروری دانست و اظهار داشت: پیگیری مالکیت پرونده‌های قضایی که در سنوات گذشته قیمت آن در اجرای آرای قضایی از حساب شهرداری تهران برداشت شده است نیز باید هرچه سریعتر در دستور كار شهرداری تهران قرار گیرد.

دبیر ادامه داد: واقعا باید پذیرفت که در بحث سازمانی املاک شهر و مستغلات شهرداری تهران مشکل داریم و با مصوب کردن این طرح که بر روی آن کار کارشناسی دقیقی انجام شده؛ این مهم محقق می شود.

مرتضی طلائی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص با اشاره به موضوع بزرگراه ها بر لزوم مشخص شدن تعلق آنها به شهرداری در تصویب این دستور جلسه تاکید کرد.

احمد حکیمی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حجم فعالیت هایی که شهرداری تهران برای اجرائی شدن این مصوبه باید انجام دهد بر لزوم اعلام آمادگی شهرداری در این خصوص تاکید کرد.

مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات قانونی و شرعی پیش آمده به دلیل عدم وجود اسناد گفت: اجرای این مصوبه می تواند تکالیف قانونی را مشخص کند.

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با اشاره به مشکلات پیش آمده بر اثر اسناد مربوط به بزرگراهها پیشنهاد داد موضوع بزرگراهها و معابر اصلی و فرعی در متن مصوبه گنجانده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای این مصوبه گزارش آن باید در صحن شورا ارائه شود تا در صورت لزوم موضوعات مختلف آن به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شود.

در نهایت این دستور جلسه با اعمال اصلاحات لازم به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز اظهار داشت: از تاریخ ابلاغ این مصوبه معاونت‌ها، مناظق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران موظفند هماهنگی و اقدام لازم را با سازمان املاک و مستغلات به منظور پیاده سازی و اجرای سامانه جامع املاک داشته باشند و اسناد مالکیت را صرفا بنام شهرداری تهران انتقال دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: