کد خبر: ۲۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نسبت به باز بودن درگاه‌های پرداخت برای خرید ریالی رمزارزها و احتمال متضرر شدن مردم هشدار داد.
قلم‌نیوز:رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌هایی به رئیس‌جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رئیس ‌کل بانک مرکزی هشدار داده که امکان خرید ریالی رمزارزها از درگاه‌های پرداخت داخلی موجب متضرر شدن مردم و ضربه‌ی شدید به اقتصاد و بازار سرمایه‌ی کشور می‌شود.

مجتبی توانگر در توییتی نوشت: باخرید ریالی رمزارزها ازدرگاه‌های پرداخت داخلی زمینه‌ی شکل‌گیری پرونده‌ای بزرگتر از سکه ثامن فراهم شده است. باید اقدامات لازم برای شناسایی مسیرهای خرید ارزی بیت‌کوین برای جلوگیری از ضربه‌ی شدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه انجام شود. در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و وزرا هشدار دادم.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ی خود به رئیس‌جمهور، با اشاره به وضعیت بازار سرمایه نوشته است که افرادی در فضای مجازی اقدام به تشویق مردم به خرید رمزارزهای خارجی به‌خصوص بیت‌کوین کرده‌اند. توانگر اضافه کرد که اکنون جستجوی کلمات مربوط به خرید رمزارزها در فضای مجازی از جستجوی کلمه‌ی بورس پیش گرفته است که نشان می‌دهد عده‌ای ناآشنا و ناآگاه در جستجوی راهی برای ورود به این حوزه هستند.

مجتبی توانگر تأکید کرد که این موضوع احتمالا منجر به تشدید خرید غیررسمی ارز می‌شود و خرید ریالی رمز ارز نیز اکنون از درگاه‌های پرداخت داخلی در حال انجام است.

وی ابراز نگرانی کرد که احتمال زیادی وجود دارد تا مسئله‌ای شبیه به سکه ثامن به‌صورت شدیدتر تکرار شود.

این نماینده مجلس در ادامه نکاتی را برای لحاظ دولت ذکر کرده. توانگر گفته که لازم است دولت ابتدا و سریعا درگاه‌های پرداخت مشکوک به مبادلات رمزارزی را مسدود کند و سپس اقدامات لازم برای شناسایی مسیرهای خرید ارزی بیت‌کوین و تبلیغ‌کنندگان در فضای مجازی را انجام دهد. وی متذکر شده که این موضوع نباید باعث ضربه‌ی شدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه شود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: