کد خبر: ۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اختصاص یك میلیارد دلار تسهیلات صادراتی با نرخ 6 درصد؛
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران اعلام كرد كه در جلسه شب گذشته(شنبه شب) صندوق توسعه ملی، دو پیشنهاد برای افزایش 10 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی مصوب شد.
دو تصمیم جدید صندوق توسعه ملی برای افزایش 10 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی

محسن جلال پور در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: با هدف برنامه ریزی برای افزایش ١٠میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی، شنبه شب در نشستی در محل صندوق توسعه ملی، مقرر شد 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات صادراتی با نرخ ١٦ درصد و بازپرداخت یك ساله پرداخت شود.
وی همچنین از اختصاص یك میلیارد دلار تسهیلات صادراتی با نرخ ٦ درصد به صادركنندگان خدمات فنی مهندسی و همچنین اعتبار خرید به خریداران كالای ایرانی، خبر داد و گفت: این اقدامات راه را برای توسعه صادارت غیرنفتی هموار می كند.
به گفته رئیس اتاق ایران، در جلسه شب گذشته، سیدصفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری، سیدحمید پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانك صنعت و معدن و علی صالح آبادی رئیس بانك توسعه صادرات حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، در فروردین ماه امسال هشت میلیون و 183 هزار تن كالا به ارزش سه میلیارد و هفت میلیون دلار از طریق گمركات اجرایی به خارج از كشور صادر شد كه در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 37 و 89 صدم درصد و از نظر ارزش 7 و 91 صدم درصد افزایش داشت.
در همین مدت، یك میلیون و 925 هزار تن كالا به ارزش یك میلیارد و 980 میلیون دلار وارد كشور شد كه از لحاظ وزن دو صدم درصد كاهش و از نظر ارزش هفت صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. 
تراز تجارت خارجی كشور در فروردین ماه امسال با بیش از یك میلیارد دلار افزایش به نفع صادرات مثبت بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: