کد خبر: ۲۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سخنان تلویزیونی وزیر اطلاعات همچنان خبرساز است و امروز محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور از تذکر حسن روحانی به علوی خبر داد.

قلم‌نیوز:سخنان تلویزیونی وزیر اطلاعات همچنان خبرساز است و امروز محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور از تذکر حسن روحانی به علوی خبر داد.  رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات پیرامون فتوای رهبر انقلاب گفت: "موضع نظام و دولت تغییر پیدا نکرده و فتوای رهبر انقلاب به قوت خود باقی است و این فتوا چیزی نیست که با یک حرف تغییر کند."

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی در این زمینه به وزیر اطلاعات تذکری داده است یا خیر عنوان کرد: بله.

امروز هم حسن روحانی در جلسه هیات دولت تاکید کرد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. او گفت: «جمهور اسلامی ایران نمی خواهد دارنده و نگه دارنده سلاح هسته ای باشد و نمی خواهد از آن استفاده کند و از سال1370 بارها خدمت مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در شورای عالی امنیت ملی صحبت کردیم و همیشه نظر واحد بوده که دنبال سلاح هسته ای نخواهیم بود اما دنبال فناوری های صلح‌آمیز هسته ای خواهیم بود و این حق ما هست.»

هفته پیش وزیر اطلاعا در یک برنامه تلویزیونی. با بیان اینکه صنعت هسته‌ای ما یک صنعت صلح آمیز است، گفت: "رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند. اگر ایران را به آن سمت‌ها هل دهند تقصیر ایران نیست تقصیر کسانی است که ایران را به آن سمت هل دادند."

برخی نمایندگان مجلس این اظهارات را خلافت امنیت ملی دانستند و طرح سوالی را در این رابطه از وزیر اطلاعات ثبت کردند. اگر این سوال اعلام وصول شود علوی باید در مجلس در این باره توضیح دهد.

بخش دیگری از سخنان علوی نیز خبرساز شد، آنجا که او با اشاره به ترور شهید فخری زاده از هجمه ها به وزارت اطلاعات انتقاد کرد و گفت: «وزارت اطلاعات دوماه و نیز پنج‌روز پیش از ترور محسن فخری‌زاده اعلام کرده بود دشمن به دنبال ترور شهید فخری زاده در آن نقطه است؛ فقط زمان را نمی‌دانستیم.»

او افزود: «فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود بخاطر همین نتوانستیم جلوی ترور را بگیریم. از نیروهای مسلح کمک خواستیم قرار بود فردی را معرفی کنند که روی مسئله کار کنیم که متاسفانه ترور انجام شد.»

وزیر اطلاعات چند روز بعد این بخش از سخنان خود را اصلاح کرد و گفت فرد مورد نظر اخراجی نیروهای مسلح بوده و در خارج از کشور تحت تعقیب است.

با این حال ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و از سخنان علوی انتقاد کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: