کد خبر: ۲۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
جزئیات معاملات بورس امروز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۹۹
بورس امروز کار خود را نزولی آغاز کرد و در ساعات ابتدایی بازار شاهد کاهش دو درصدی قیمت سهام شاخص‌ساز‌ها و تشکیل صف فروش برای آن‌های هستیم.
بورس امروز کار خود را نزولی آغاز کرد و در ساعات ابتدایی بازار شاهد کاهش دو درصدی قیمت سهام شاخص‌ساز‌ها و تشکیل صف فروش برای آن‌های هستیم. 

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه فشار فروش کمتر شده، اما همچنان شاخص کل پنج هزار و ۷۰۰ واحد کاهش را تجربه می‌کند که معادل عقب‌نشینی ۴۵ صدم درصدی است.

البته شاخص هم‌وزن نزدیک به رقم روز گذشته قرار دارد و تا این لحظه تنها دو صدم درصد نوسان داشته. موردی که نشان می‌دهد امروز شرکت‌های بزرگ شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنند.

از جمله آن‌ها می‌توان به شستا، فولاد، تاپیکو، وغدیر و فارس اشاره کرد که بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل گذاشته‌اند. در بین شاخص‌ساز‌ها تنها فملی و شبندر با تاثیر مثبت بر شاخص کل معامله می‌شوند.  

شاخص و بازار قرمزپوش شد

به گزارش فرارو، در ابتدای معاملات امروزاز مجموع ۳۲۶ نماد بورسی شاهد کاهش قیمت سهام در ۲۵۸ نماد یعنی حدود سه چهارم بازار هستیم. در طرف مقابل تنها ۶۸ نماد روند صعودی در پیش گرفته‌اند. در بازار فرابورس هم از مجموع ۲۱۶ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی بازار، ۱۵۶ نماد در مدار نزولی حرکت می‌کنند و ۶۰ نماد روی نقشه بازار سبزرنگ هستند.

 یک نگاه کلی به نقشه بازار کافی است تا ببینیم محدود کردن دامنه نوسان نزولی به منفی دو درصد چطور اغلب نماد‌ها را درگیر صف فروش کرده است.

در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری که دامنه نوسان بازتری دارند، دارا یکم و پالایش تا چهار درصد ارزش خود را از دست داده و دیگر صندوق‌های سهامی هم امروز رنگ قرمز به خود گرفته‌اند.

در گروه فلزات اساسی فملی حدود سه درصد افزایش قیمت پیدا کرده، فولاد نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود و کاوه، ذوب و فخوز در کنار نماد‌های کوچک گروه اغلب به صف فروش رسیده‌اند.

در گروه فرآورده‌های نفتی شتران و شبریز در صف فروش قرار دارند، شپنا یک درصد ارزش سهام خود را از دست داده و شبندر حدود چهار درصد صعودی است.

در بین خودرویی‌ها اغلب نماد‌ها از جمله خودرو و خگستر دچار صف فروش شده‌اند. خساپا در آستانه تشکیل صف قرار دارد و خچرخش، خنصیر، خفنر و خکار تنها نماد‌های سبزرنگ گروه هستند. سیمانی‌ها شرایط بهتری نسبت به دیگر گروه‌ها دارند.

دست کم تعداد نماد‌های سبزرنگ در این گروه بیشتر است و از جمله آن‌ها می‌توان به ساوه، سفار، ساروم، سکرد، سیلام و سرود اشاره کرد.

شیمیایی‌ها امروز یک دست صف فروش هستند. تاپیکو، آریا، پترول، شتوکا، بوعلی، شلرد، فارس و شپدیس همگی دو درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. ار جمله دیگر گروه‌های قرمزرنگ بازار امروز می‌توان به سرمایه‌گذاری‌ها، قندی‌ها، هلدینگ‌ها، بانک‌ها، زراعت، ماشین آلات و لیزینگ‌ها اشاره کرد.

منبع: فرارو

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: