کد خبر: ۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: بنا به گفته وزیر آموزش و پرورش در عید نوروز امسال تکالیف نوروزی نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در نوروز تعطیل است. معلمان و خانواده‌ها هوشیار باشند فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است.
قلم‌نیوز:با توجه به مجازی بودن آموزش برای دانش آموزان در سالتحصیلی امسال تعطیلات برای دانش آموزان به بهانه‌های مختلف از قبیل سرماو بارش برف و آلودگی هوا نبوده است و دانش آموزان از ۱۵ شهریور بصورت مداوم در سر کلاس مجازی حضور داشتند، که این شاید بگویین برای سلامت دانش آموزان مفید نیست. آموزش و پرورش از اوایل سالتحصیلی زمان بندی برای حضور در برنامه شاد را تعین کرده است؛ و برای تعطیلات عید ۱۴۰۰ هیچ تکلیفی و آموزش مجازی نخواهد بود.

حداکثر تدریس کلاس در آموزش مجازی یا آموزش در زمان بحران برای متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه و برای دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه است، متأسفانه بعضی مدارس و به ویژه مدارس غیردولتی به نوعی وارد رقابت شده‌اند و دانش‌آموزان را از ساعت یک ربع به هشت تا ۱۴:۳۰ یا ۱۵ در کلاس‌های مجازی نگه می‌دارند و همچنین کلاس‌های فوق برنامه و کتاب‌های غیر درسی را در این برنامه‌ها قرار می‌دهند.

مواظب سلامت دانش آموزان باشیم چرا که دانش‌آموزان مدت مدیدی اینگونه باید آموزش ببینند و این سبک آموزش، دانش آموزان را دچار مشکل بینایی و جسمی می‌کند. باید سلامت دانش‌آموز در اولویت باشد و زمان مقرر رعایت شود. دانش آموزان و خانواده‌ها از آموزش مداوم و طولانی در شبکه مجازی خسته شده‌اند.

واقعیت این است که در این نوع کلاس ها، چون تعامل کودکان با یکدیگر و با معلم به حداقل ممکن می‌رسد برای کودک بسیار خسته کننده می‌شود. کودکان معمولا از محیط‌های یکنواخت و محیط‌هایی که خودشان از نظر فیزیکی یا هیجانی یا فکری درگیر نشوند کلافه و خسته می‌شوند و تمرکز خود را از دست می‌دهند.

اکنون که بسیاری از کلاس‌های مدارس به صورت آنلاین برگزار می‌شود باید معلمان درباره شیوه تدریس در فضای مجازی به حساسیت‌های این فضای جدید توجه داشته باشند و با طولانی برگزار کردن این کلاس‌ها یا ارائه تکالیف و ویدئوهای آموزشی مکرر آنان را خسته نکنند به خصوص اینکه روحیات و ظرفیت کودکان برای یکجا نشستن و تحرک نداشتن یکسان نیست و بی توجهی به این مسائل موجب خستگی، کلافه شدن و سرخوردگی کودکان از درس خواندن می‌شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در عید نوروز امسال تکالیف نوروزی نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در نوروز تعطیل است.

وی ادامه داد: امسال تکالیف نوروزی برای دانش آموزان نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در ایام نوروز تعطیل است. در تلاشیم امتحانات نهایی خرداد دانش آموزان را در صورت موافقت ستاد ملی کرونا حضوری برگزار کنیم. رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی و دریافتی معلمان بر اساس نوع رتبه افزایش می‌یابد. معلمان و خانواده‌ها هوشیار باشند فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با میزان اعلام کرد: بنا به گفته وزیر آموزش و پرورش در عید نوروز امسال تکالیف نوروزی نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در نوروز تعطیل است.

منبع: میزان
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: