کد خبر: ۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
با آغاز تزریق واکسن کرونا در جهان، این پرسش مطرح شده است که آیا واکسن می‌توان نقطه پایانی بر ماجرا باشد؟ پرسشی که مورد توجه رسانه‌های جهان در این روزها قرار گرفته است.
قلم‌نیوز:آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، اخبار امروز (۲۵ بهمن ماه) به شرح زیر است:

_ «لوفیگارو» نوشته است: در میانمار، مسئولان انتخاباتی دارند اسنادی را افشا می‌کنند که در آنها تقلب شده است و می‌خواهند تقلب در انتخابات را به اثبات برسانند. یک مقام حقوق بشری می‌گوید بخشی از دستگیری‌ها، به خاطر نشان دادن تقلب در انتخابات میانمار است.

_ «وال استریت جورنال» نوشته است: آن را محاکمه استیضاح می‌خوانند. دموکرات‌ها هنوز بر این باورند که ترامپ همچنان به عنوان یک تهدید در آمریکا می‌ماند. مجلس سنای آمریکا، آماده شنیدن دفاعیات در محاکمه استیضاح است.

_ «یو اس ای تودی» در مطلبی با عنوان «رهبری ترامپ»، نوشته است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که حزب جمهوری‌خواه نیازمند است که در برابر خواست ترامپ در رهبری حزبش به پا ایستد. دموکرات‌ها در سنا نتوانستند تحریک شورشیان علیه کاخ کنگره، از سوی ترامپ را به اثبات برسانند؛ یعنی به گونه‌ای در اثبات آن شکست خوردند.

_ «شیکاگو تریبیون» خاطرنشان کرده است: رنگین پوست‌ها بیش از دیگر آمریکایی‌ها از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. حالا که واکسن آماده تزریق و مقابله با کرونا است، آنها کمتر رغبتی به واکسیناسیون نشان می‌دهند.

_ «فیگارو فاکس»، نوشته است: ماری لوپن، نامزد تندوری پیشین رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید که امروزه، سیاست همه جا هست، جز در احزاب سیاسی؛ و اینکه آری، اعتیاد جوانان به بازی‌های ویدیویی، وحشتناک و هراس‌آلود است.

_ «لوفیگارو» نگاهی به واکسن آسترا زنه کا دارد و می‌گوید: پس از تزریق واکسن بسیاری شاهد عوارض جانبی آن شده‌اند؛ همچون عوارض آنفولانزای سخت یعنی تب بالا، سردرد و دردهای عضلانی. پژوهشگران می‌گویند: آسترا بر ویروس آفریقای جنوبی هم کم اثر است.

_ «واشنگتن تایمز» نوشته است: زمستانی باورنکردنی، آمریکا را درنوردید. زمستانی مرگبار که ساحل به ساحل تداوم خواهد داشت. زمستانی وحشیانه با برف یخ و سرمای بدتر در آمریکا در راه است؛ نه تنها تا آخر هفته که تا هفته دیگر می‌پاید.

_ «چاینا دیلی» در گزارشی نوشته است: سال چینی سال سنتی گاو، به دنبال سال موش در چین آمده است. سالی با قدرت یک گاو وحشی به باور طالع بینی چینی، مظهر و نماد قدرت و توان خواهد بود. با پیش‌بینی‌های طالع آدمی در مسائل مالی، احساسی و زندگی. سال‌های بوفالو، ببر، اژدها در طالع‌شناسی چینی‌ها نیز چنین قدرتی را دارند.

* از حاشیه خبرها:

آیا تزریق واکسن مقابله با کرونا به معنای ایمن بودن انسان است و او می‌تواند به‌راحتی با دیگران در ارتباط باشد؟ دکتر آنتونی فوچی مشاور و متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا می‌گوید: نه. تزریق واکسن به معنای پایان نیست. همچنان باید مراقب فاصله اجتماعی و رعایت مقررات بهداشتی از جمله زدن ماسک بود. نه حضور در اجتماع و نه سفر. دست کم دو هفته بعد از تزریق واکسن باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: