کد خبر: ۲۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
حامیان شعار مرگ بر رئیس جمهور از قم تا اصفهان
شش ماه قبل از آنکه در اصفهان علیه روحانی شعار دهند، نماینده قم در توئیتی خواستار اعدام رئیس جمهور شده بود
قلم‌نیوز:شعار علیه رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان بار دیگر پرونده سلسله اهانت‌ها به حسن روحانی را باز کرد، اهانت‌هایی که مسبوق به سابقه است و گاهی در راهپیمایی روز قدس، گاهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و گاهی نیز در مجلس خود را نشان می‌دهد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هنوز درباره این اقدام، حرکتی نشان نداده و سکوت کرده است. این در حالی است که یک هفته قبل‌تر رهبر معظم انقلاب در سخنانی در جمع مداحان، همه را به پرهیز از بدگویی و بدزبانی در جامعه دعوت کرده بودند. آرزوی مرگ برای رئیس البته برای بار اول نیست که مطرح می‌شود، کمتر شش ماه قبل یعنی مهرماه امسال مجتبی ذالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده قم در توئیتی خطاب به رئیس جمهور  نوشت: « رهبر انقلاب باید دستور بدهند هزاربار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود»

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از این ماجرا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «موتورسواران یک شهرستان در سالگرد انقلاب اسلامی، با وجود تاکید رهبر انقلاب بر حفظ حرمت‌ها و پرهیز از بدزبانی، به فحاشی به رئیس جمهوری منتخب پرداختند. ستاد امر به معروف آن شهرستان که در دوچرخه‌سواری بانوان موضعی فعال دارد، در موضوع موتورسواران فحاش نمی‌خواهد اعلام موضع کند؟»

اگرچه از ستاد امر به معروف اصفهان صدایی در نیامد اما جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توئیتی نوشت؛ توهین به رئیس جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است. کسانی که از این کار حمایت کرده و می کنند نیز در جرم آنها شریکند.

البته واکنش نماینده مردم اصفهان در مجلس جالب بود که این ماجرا را شوخی با روحانی دانست و در عین حال همه را دعوت به وحدت کرد. «عباس مقتدایی خوراسگانی گفت: آنطور که پیداست در یک بخشی خارج از مسیر اصلی راهپیمایی این اتفاق رخ داده اما اینکه آیا برنامه‌ ریزی قبلی بوده یا نه؟! من از کیفیت آن اطلاعی ندارم و فقط تصاویری را مشاهده کردم.

او افزود: در روزهای جشن ملی همه باید متناسب با نیاز جامعه از اصول اساسی انقلاب دفاع کنند و این یک اصل پذیرفته شده است و همه باید از نظر رعایت احترام، مسئولین کشور را محترم بشماریم.

مقتدایی تاکید کرد: هیچ فرد انقلابی نباید خارج از معیارهای پذیرفته شده کشور عمل کند. البته بازبینی فیلم مربوطه نشان می دهد این افراد ده بیست نفر یا چند ده نفر بیشتر نیستند و نمی توان آنها را به عنوان مجموعه ای از راهپیمایی کنندگان در نظر گرفت.

او اضافه کرد: در واقع من فکر می کنم این صحنه خارج از مسیرها بوده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری هم در واکنش به توهین عده‌ای به رئیس‌جمهور در ۲۲بهمن در توئیتی نوشت: هر بچه‌ای هم می‌فهمد که در مراسم روز جشن سالگرد پیروزی انقلاب، سرخود و بدون پشتگرمی نمی‌شود برای رییس «جمهوری اسلامی ایران» همان مرگی را خواست که ٤٢ سال قبل برای شاه خواسته بودند! رییسی که در ساختار رسمی نظام با بیشترین حمایت رهبری و تایید کامل شورای نگهبان انتخاب شده است.

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی، در کانال تلگرامی خود در واکنش به توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان نوشت: شعار زشت مرگ بر رییس جمهور روحانی نشان پدیده چند دولتی است و از کنار آن نباید به‌سادگی گذشت. چنانچه خلیفه‌کشی باب شود، این راه را پایانی نیست. به سهم خود از روحانیت محترم و تمام جریان‌های سیاسی و نمایندگان محترم مجلس ‌به‌ویژه نمایندگان اصفهان درخواست می‌کنم که این اقدام را محکوم کنند. همه در برابر این اقدام که به نماد حاکمیت اراده‌ی ملی توهین می‌کند، باید بایستیم. این یک شعار ارتجاعی و بازگشت به استبداد است.

حسام الدین آشنا مشاور روحانی اما نسبت به عواقب این رفتارها هشدار داد و نوشت: هشدار! تجربه نشان داده‌ است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سوءاستفاده دشمنان و شکل گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌ دارد.

منبع: همشهری آنلاین

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: