کد خبر: ۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
اگر از برجام خارج می‌شدیم همه تحریم‌ها برمی‌گشت
رئیس جمهور گفت : همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری به ملت ایران دارند، اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم یعنی پیروزی بدون زحمت و هزینه برای ترامپ، اگر ما از برجام خارج شده بودیم همه تحریم ها برگشته بود.
قلم‌نیوز: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی ایران، با رنگ و بوی جدیدی روزهای خود را آغاز کرده است. دورانی که به دلیل پروتکل‌های بهداشتی مردم عاشق انقلاب و امام نتوانستند آنطور که مورد نظر آنها بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند.   البته به صورت دیگر و با شکل دیگر این حضور پرشور در سراسر کشور در همین لحظات در جریان است.  

او گفت : از جهات دیگر هم آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی با سال‌های قبل متفاوت است. امسال سال ۱۳۹۹ است، انقلاب ما هم در سال ۱۳۹۹ به پیروزی رسید این شباهت بسیار زیبا البته سالی که انقلاب پیروزی شد ۱۳۹۹ قمری بود و امسال ۱۳۹۹ هجری شمسی است.  

اهم اظهارات او به نقل از ایرنا و فارس را در ادامه بخوانید: 

*برگردیم و نگاهی به صد سال گذشته بیاندازیم.  چون در آستانه تحول قرن هستیم، سال آینده ۱۴۰۰ پایان قرن چهارم و در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی هستیم.  

*صد سال پیش در سال ۱۲۹۹ مردم ما هم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی اول را پیش رو داشتند و مشکلات، بهم ریختگی بود و از سوی دیگر قلدری به نام رضاخان در همان سال امور کشور را در دست گرفت.  

*سال ۱۲۹۹ با این شکل بسیار تاسف انگیز برای مردم ما و سلطه یک مستبد بر مردم شروع شده بود البته این سلطه استبداد در پایان سال ۱۲۹۹ در سوم اسفندماه بود. اما امسال در حالی جشن می‌گیریم که ملت در سال ۱۳۹۹ در جنگ بزرگ اقتصادی پس از سه سال مقاومت در حال پیروزی است.  

* البته در صد سال گذشته اتفاقات مهمی در جریان بود، آغاز آن قرن بعد از پیروزی مردم در انقلاب مشروطه بود و در این قرن انقلابی بزرگتر و مهمتر از انقلاب مشروطه یعنی انقلاب اسلامی این سرزمین را مردم شاهد بودند.  

*در صد سال گذشته مردم دو کودتا را شاهد بودند، کودتای رضاخانی در سال ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضا شاه در سال ۱۳۳۲ (کودتای ۲۸ مرداد)، آن یکی را انگلیسی و این یکی را آمریکایی‌ها بر مردم مسلط کردند. 

*در این صد سال ما شاهد دو جنگ جهانی بودیم یک جنگ قبل از آغاز قرن چهاردهم و یک جنگ در سال ۱۳۲۰، جنگی که آن همه ویرانی و مشکلات برای مردم داشت یکی چهار سال و یکی  ۶ سال به طور انجامید و میلیون‌ها انسان از بین رفتند و خانه‌های بسیاری ویران و آرزوهای فراوان بر باد رفت.

*در سال‌های اخیر ملت ایران در طول قرن شاهد دو جنگ بود. جنگ تحمیلی هشت سال و متجاوزان وابسته به همه قدرت‌ها و در این سال‌ها جنگ اقتصادی و از سال ۱۳۹۷ تا امروز سه سال ما در جنگ اقتصادی هستیم. در آن جنگ به پیروزی بزرگ رسیدیم و در این جنگ نیز به حول و قوه الهی به پیروزی خواهیم رسید. پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است.  

*‌همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند. اگر ملت بزرگ ایران در برابر این مستبد کاخ سفید نایستاده بود و با صبر و مقاومت او را به شکست نکشانده بود و اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم خارج می‌شدیم یعنی پیروزی بدون زحمت و بدون هزینه برای ترامپ.

*اگر ما هم بلافاصله از برجام خارج شده بودیم، همه تحریم‌ها برگشته بود و توطئه اسرائیل و آمریکا در صفحه تاریخ به ظهور و بروز خود رسیده بود. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت باعث شد در این سه سال ترامپ بارها نمدمال شد. یک بار دیگر با حضور خودش در سال ۹۸ و چند بار در سال ۹۹ شکست آمریکا و انزوای آمریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ ایران و جهان بی نظیر بود.  از آن پس در چند نوبت در دادگاه بین المللی لاهه و ملت ایران و حقوقدانان کشور در برابر آمریکا پیروزی شدند.

*دادگاه بین‌المللی لاهه با قرار و حکم موقت علیه تحریم‌ ترامپ رای داد. آن کس که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود. آن کس را به ظاهر ترامپ را سرنگون کرد ملت آگاه آمریکا بود. اما نقش ملت ایران و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد، بدون تردید تاثیرگذار بود. امروز دنیا امنیت، احساس قانونگرایی‌ و ثباتش با رفتن ترامپ دینی هم به ملت بزرگ ایران دارد.

*در این دولتی که ما از آغاز به مردم وعده داده بودیم آن ملت بزرگی که ۲ انتخابات بزرگ ۹۲ و ۹۶ را به صورت حماسه بزرگ به وجود آورد. در اولی حدود ۷۳ درصد حضور و در دومی بیش از ۷۳ درصد، که  برای تاریخ بسیار مهم است ۷۳ درصد مردمی واجد شرایط پای صندوق آرا آمدند.

*منتخب مردم به مردم وعده داده بود که هم اقتصاد شرایط بهتری را خواهد داشت و هم قدرت هسته‌ای. با این بیان که سانتریفیوژ بهتر خواهد چرخید و اقتصاد به حرکت خود بهتر ادامه خواهد داد.

*دادگاه بین‌المللی لاهه با قرار و حکم موقت علیه تحریم‌ ترامپ رای داد. آن کس که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود. آن کس را به ظاهر ترامپ را سرنگون کرد ملت آگاه آمریکا بود. اما نقش ملت ایران و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد، بدون تردید تاثیرگذار بود. امروز دنیا امنیت، احساس قانونگرایی‌ و ثباتش با رفتن ترامپ دینی هم به ملت بزرگ ایران دارد.

*در این دولتی که ما از آغاز به مردم وعده داده بودیم آن ملت بزرگی که ۲ انتخابات بزرگ ۹۲ و ۹۶ را به صورت حماسه بزرگ به وجود آورد. در اولی حدود ۷۳ درصد حضور و در دومی بیش از ۷۳ درصد، که  برای تاریخ بسیار مهم است ۷۳ درصد مردمی واجد شرایط پای صندوق آرا آمدند.

* مردم از منتخب خودشان می‌خواستند که تعامل سازنده با جهان را با عزت ادامه دهد، مردم از منتخب خود می‌خواستند به پیمان‌هایی که در برابر دنیا ملت ایران متعهد شده است پاس بدارد، مردم از منتخب خود می‌خواستند در انتخاب اول که با تعامل سازنده سایه جنگ و تحریم را از سر  مردم دور کند.

* منتخب مردم به مردم وعده داده بود که هم اقتصاد شرایط بهتری را خواهد داشت و هم قدرت هسته‌ای. با این بیان که سانتریفیوژ بهتر خواهد چرخید و اقتصاد به حرکت خود بهتر ادامه خواهد داد.

*ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که به ملت دادیم در ۴ سال ونیم اول به خوبی عمل کردیم. من دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از ۹۷ تا ۹۹ و شش ماهه دولت که دوران بازآفرینی است.

*من به مردم می‌گویم هر کجا که همه با هم بودیم و در کنار هم تلاش کردیم خداوند هم پیروزی را نصیب ما ساخت. من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره جزوی از حکمرانی دنیای مدرن و ارث پیامبر است. 

* خصوصی سازسی از افتخار دولت است. ما به همه شرکت‌های دولتی گفته‌ایم که دست از بنگاه داری بردارید و سهام خود را بفروشید. ما قبل از مذاکره در پی مبارزه با فساد بودیم . تنها در این دولت بود که موسسات غیر مجاز را منحل کرد. هم بهای حیثیتی و آبرویی که همچنان بعضی از آن می‌نالند و هم ۳۰ هزار میلیارد که از بانک مرکزی استقراض کردیم که بدهی مردم را بدهیم. 

*دیروز در افتتاح معمول هفتگیم، پنجاهمین سد را در این دولت افتتاح کردیم. تا پایان این دولت ۲۰۱ سد مخزنی ملی فعال خواهد بود. آنهایی که می‌پرسند ما چرا به دولت رای دادیم و رای ما چه تاثیری بود؛ اساس کار انتخاب است هر کجا مردم انتخاب خوب داشتند ثمره آن را در سال‌های بعد دیدیند. اگر خوب انتخاب کنیم آینده خوب و اگر بد انتخاب کنیم آینده بد داریم. 

* آنهایی که می‌پرسند دولت چه کرده است؟دولت آب آشامیدنی را برای روستائیان ده برابر کرده است . دولت هر سال ۲.۵ هزار مگاوات به برق کشور افزوده است. ۸ هزار گلخانه با افتتاحات این هفته به ۱۵ هزار هکتار رسید. 

*اگر مردم در کنار منتخبان خود ایستادند ما به نقطه مثبت در زندگی اجتماعی خود خواهیم رسید. در این دوران ۴ سال و نیم شاهد یک انقلاب در بخش سلامت بودیم. در بخش سلامت و محیط زیست از حرکت مثبت به انقلاب رسیدیم . ما در ارتباطات شاهد یک انقلاب بودیم. امروز جوانان ما با پهنای باندی که ما بوجود آوردیم می‌توانند در شغل‌های مختلف فعالیت کنند. 

*من از همه رسانه ها می‌خواهم به تاریخ و مردم واقعیت‌ها را بگویند. در این یکسال آخر فشارهای بی سابقه و مضاعف بر روی دوش مردم قرار گرفت در کنار تحریم سخت و فشار اقتصادی پارسال در همین روزهای انتهایی ماه بهمن با یک ویروس پاندومی مواجه شدیم.

*مردم بدانند در ماه‌های ابتدایی کرونا فروش نفت بخاطر بسته شدن مرزها تقریبا متوقف شد. هیچگاه مردم برای مواد غذایی صف نبستند و برای مواد بهداشتی صف نبستند. هیچ بیماری برای تخت بیمارستانی جلوی بیمارستان نایستاد. تحریم، کرونا، فشارهای رسانه‌ای و تهدید جنگ؛ ۴ مشکلی بود که مردم در آن موفق بودند.

* اگر مذاکره‌ای می شود برای مصالح ملی است و کسی فکر دیگری نکند. دوران جنگ اقتصادی تمام شد. من بخاطر مقاومت مردم سر فرود می‌آورم. سه سال است که می‌خواهند ترامپ را تطهیر کنند و توطئه ترامپ را ناکارآمدی دولت نام ببرند و چگونه در جهان رسوا شدند. 

* این دولت با همه توان در تلاش است یک انتخاب شکوهمند را در خرداد سال آینده شاهد باشیم. امام به ما یاد داد پای صندوق برویم. امام تاسیس‌گر بود و ادامه دهنده آن هم مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری در همه انتخاب‌ها تاکید کرد که انتخاب منتخب بسیار مهم است اما اهم مشارکت مردم هست. عین این کلمات را در چند روز پیش که خدمتشان بودم تَکرار کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: